سوپرکامپیوتر روسی، ۳۳ درصد از انسان‌های بازجویی شده را فریب داد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
برای اولین بار در کل تاریخ، یک تیم روسی موفق شده تا نرم‌افزاری بسازد که به کمک هوش مصنوعی، ۳۳ درصد از افراد بازجویی شده را فریب دهد و شبیه انسان باشد.
تبلیغات

این سیری یا کورتنا نیست. به نظر می‌رسد هوش مصنوعی وارد فاز جدیدی شده استY حالا نرم‌افزارهای سخن‌گو آنقدر خوب عمل می‌کنند که انسان تصور می‌کند با یک انسان واقعی در حال مکالمه است.

تیم روسی برنامه کامپیوتری را خلق کرده که به کمک هوش مصنوعی بسیار بالای آن، قادر است ۳۳ درصد از مردم را فریب دهد تا باور کنند با یک انسان در حال مکالمه هستند. نام این سوپر کامپیوتر «اگن گوستمن» انتخاب شده و شبیه به پسر ۱۳ ساله مکالمه می‌کند.

در رویدادی که توسط دانشگاه University of Reading برپا شده بود، اعلام شد که این اولین بار است که یک کامپیوتر تست Turing Test را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. Turing Test در واقع یک مسابقه برای مقایسه نحوه مکالمه کامپیوتر با انسان است. در این مسابقه انسان و کامپیوتر به مکالمه با یکدیگر می‌پردازند و کامپیوتر نه تنها باید متوجه گفته‌های مخاطب خود شود، بلکه باید پاسخ مرتبط با گفته او را بیان کند.

هرچند هنوز نزدیک به ۷۰ درصد از مردم متوجه می‌شوند که اگن گوستمن یک کامپیوتر است نه انسان، اما با این وجود، این یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

آی‌بی‌ام نیز در این زمینه ید طولایی دارد و سوپر کامپیوتر واتسون آن‌ها قادر به ارائه اطلاعات علمی جالبی است که در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی قابل استفاده هستند. اما با این حال، واتسون به خوبی نرم‌افزار روس‌ها، طبیعی مکالمه نمی‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات