گوگل فضای ذخیره سازی سرویس‌های جیمیل، درایو و پیکاسا را یکی کرد: همه کاربران 15 گیگابایت فضای اشتراکی در اختیار خواهند داشت

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از زمانی که سرویس درایو راه اندازی شد، به کاربران 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجانی را ارائه کرد، تا اسناد و فایل‌های مختلف خود را در آن ذخیره نموده و از طریق ابزارهای مختلف به آن دسترسی داشته باشند. این فضا بین گوگل پلاس و پیکاسا نیز به اشتراک گذاشته شد؛ اما سرویس جیمیل فضای 10 گیگابایت مستقل خود را داشت. حال گوگل این دو را یکی کرده است.
تبلیغات

گوگل فضای ذخیره سازی بین سرویس‌های مختلف خود را یکی کرده است تا کاربران از آن در سرویس‌های مختلف براساس میل خود استفاده کنند. به این ترتیب سرویس درایو گوگل کارآمدتر شده و رقابت آن با سرویس‌های مشابه مانند دراپ باکس یا اسکای درایو شدیدتر می‌شود. چون کاربران می‌توانند کل 15 گیگابایت فضای در دسترس خود را در درایو استفاده کنند و فایل‌های بیشتری را بصورت مجانی در آن ذخیره نمایند. البته اگر کاربر جیمیل باشید و قصد استفاده از درایو را نداشته باشید باز هم خوشحال خواهید شد، چون فضای ذخیره سازی ایمیل‌های شما 5 گیگابایت بیشتر شده است.

متاسفانه گوگل یکی از سطح‌های اشتراک ماهیانه که بابت 2.49 دلار در ماه، 25 گیگابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار کاربر قرار می‌داد را حذف نموده است. از این پس حداقل فضای خریدنی در درایو 100 گیگابایت است که به ازاء ماهیانه 4.99 دلار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. این قیمت درست نصف مبلغی است که دراپ باکس بابت فضای یکسان در اختیار کاربرانش قرار داده است. گوگل تلاش می‌کند تا کاربران دراپ باکس را به مهاجرت به درایو هدایت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات