فروش تلفن‌های تولید شده توسط نوکیا در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال 2014 با کاهشی 30 درصدی روبرو بوده است

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید مایکروسافت رسماً نوکیا را از آن خود کرده؛ اما وضعیت این کمپانی در زمان واگذاری به مایکروسافت آنچنان جالب نبوده است. این کمپانی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری با کاهش فروش تلفن‌های‌همراه نوکیا به میزان 30 درصد روبرو بوده که شامل کاهش فروش در تلفن‌های‌هوشمند و سایر تلفن‌های‌همراه این کمپانی است.
تبلیغات

نوکیا اطلاعاتی را در مورد جزئیات فروش تلفن‌های‌هوشمند لومیا منتشر نکرده است؛ اما یکی از دلایل کاهش فروش تلفن‌های‌هوشمند سری لومیا را پیشرفت روزافزون پلتفرم‌های تلفن‌هوشمند در جریان رقابت نزدیک و فشرده‌ خوانده که می‌توان به روشنی درک کرد که منظور اندروید و iOS است. از این‌رو می‌توان این چنین استنباط کرد که نوکیا دلیل عمده‌ی کاهش فروش تلفن‌های‌هوشمند خود را نبود پیشرفت چشم‌گیر در ویندوزفون خوانده است که یارای رقابت با سایر پلتفرم‌ها را ندارد.

بخش سرویس‌ها و ابزارهای نوکیا هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از کمپانی مایکروسافت شناخته می‌شود که کاهش فروشی 30 درصدی را در سه‌ماهه‌ی سال جاری به ثبت رسانده؛ یعنی کاهش میزان فروش تا 2.66 میلیارد دلار. این عامل منجر به افزایش ضرر عملیاتی از 73 میلیون دلار در دوره مشابه سال گذشته به 326 میلیون دلار شده است.

براساس اطلاعاتی که توسط نوکیا ارائه شده است، بخش اعظمی از کاهش فروش، مربوط به تلفن‌های‌همراه این کمپانی است و بخش کوچکی از آن نیز مربوط به تلفن‌های‌هوشمند لومیا است که دلیل آن در سطور فوق ذکر شده است.

تلفن‌های‌هوشمند لومیا در سه‌ماهه‌ی سوم با افزایش فروش روبرو بوده‌اند؛ اما میانگین قیمت تلفن‌‌های هوشمند به فروش رفته کاهش یافته است. به‌نظر می‌رسد که یکی از اصلی‌ترین عوامل در مورد علت کاهش قیمت میانگین تلفن‌های‌هوشمند نوکیا، لومیا 520 است. سایر تلفن‌های همراه نوکیا که شامل تلفن‌های آشا نیز می‌شود با کاهش قیمت میانگین و همچنین کاهش فروش مواجه شده‌اند که اصلی‌ترین عامل بدتر شدن وضعیت نوکیا است.

NokiaQ1Int
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات