تماشا کنید: روشن و خاموش کردن یک لامپ با استفاده از کورتنا؛ آیا شاهد کنترل خانه با استفاده از دستیار صوتی خواهیم بود؟

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد 2014 پرده از ویندوزفون 8.1 برداشت که یکی از ویژگی‌های اصلی آن برخورداری از نسخه‌ی بتای دستیار صوتی ویندوزفون با نام کورتنا بود. با توجه به قابلیت برقراری ارتباط کورتنا با اپلیکیشن‌ها، یک توسعه‌دهنده قادر است با استفاده از این دستیار صوتی لامپی را خاموش یا روشن کند که راه را برای کنترل یک خانه‌ی هوشمند باز می‌کند.
تبلیغات

با توجه به اینکه مایکروسافت نسخه‌ی بتای این سیستم را روی سیستم‌عامل خود عرضه کرده است، از این‌رو درصدد تشویق توسعه‌دهندگان برای بهره‌گیری از قابلیت‌های این دستیار هوشمند صوتی در اپلیکیشن‌های خود است. یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفونی با نام مَت‌کاواناق که ساکن آفریقای جنوبی است، در اپلیکیشن ویندوزفونی خود که وظیفه‌ی اصلی آن تسهیل استفاده از سیستم‌های خانگی است، از کورتنا بهره برده است.

شاید برای برخی از کاربران قابلیت خاموش و روشن کردن یک لامپ به‌تنهایی خارق‌العاده به‌نظر برسد، اما چیزی که در ویدئو مشاهده می‌کنید و بسیار جالب توجه است، درک دستوراتی مبنی بر خاموش یا روشن کردن لامپ است که به روشنی از کلماتی مبنی بر روشن یا خاموش‌کن استفاده نمی‌کند. همانطور که در این ویدئو نیز مشاهده می‌کنید، کاربر با گفتن جمله‌ی "کورتنا، اینجا کمی تاریک است" دستور خود مبنی بر روشن کردن لامپ روی میز را صادر می‌کند که کورتنا نیز با درک آن این خواسته را عملی می‌کند. زمانی که برنامه‌نوس نظر خود را مبنی بر روشن بودن بیش از حد محیط با بیان جمله‌ی "کورتنا، اینجا بیش از حد روشن است" بر زبان جاری می‌کند، کورتنا لامپ را خاموش می‌نماید.

ویندوزفون از طریق بلوتوث به Netduino متصل شده است که یک پلتفرم متن‌باز مبتنی بر فریم‌ورک Net Micro. است. این پلتفرم امکاناتی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که کاواناق آن‌ها را با کورتنا ترکیب کرده است.

لینک دانلود ویدئو

توسعه‌ی این سیستم به‌معنای کنترل یک خانه‌ی هوشمند از طریق تلفن‌هوشمند و دستیار صوتی کورتنا است. با استفاده این سیستم می‌توان با بهره‌گیری از زبان طبیعی و نه با دستورات تعیین شده، نور محیط، ترموستات، قفل درب‌ها و بسیاری از موارد موجود در یک خانه‌ی هوشمند را کنترل کرد. با توجه به قابلیت‌های کورتنا مبنی بر یادگیری عادات کاربران، در صورتی که در زمان خروج از منزل خاموش کردن چراغ ها را فراموش کنید، کورتنا این کار را برای شما انجام خواهد داد.

با توجه به پیشرفت بیشتر یخچال‌ها که قادرند با بررسی مواد داخلی موارد مورد نیاز را به اطلاع کاربران برسانند، می‌توان در آینده و در صورت توسعه‌ی اپلیکیشن‌های مربوطه شاهد تسهیل امور و چک کردن محتویات یخچال از طریق کورتنا نیز باشیم.

شما انتظار انجام چه کارهایی را از کورتنا دارید؟ به نظر شما انجام چه کارهایی بیشتر به نفع کاربران خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات