دیزنی مشغول توسعه فناوری 'جادویی' خود برای شنیدن از طریق انگشتان دست می‌باشد

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
این فناوری جدید که Ishin-Den-Shin نام دارد، از یک میکروفون استاندارد برای ضبط صدا استفاده کرده، سپس امواج صوتی را تبدیل به سیگنال نارسا (غیر قابل شنیدن) می‌کند و آن را از طریق بدن فردی که میکروفون را در اختیار دارد، پخش می‌کند.
تبلیغات

عملکرد این فناوری چندان هم سخت و پیچیده نیست. ابتدا فردی که میکروفون را در اختیار دارد صدا را ضبط کرده و سپس امواج صوتی طی فرآیندی به سیگنال‌های الکترواستاتیک تبدیل می‌شوند. پس از انجام پذیرفتن این کار، این سیگنال‌ها از طریق پوست منتقل شده و هنگامی که این فرد، انگشت خود را بر روی گوش فردی دیگر بگذارد، این سیگنال‌های لرزشی، به گوش وی منتقل شده و انگشت و گوش نقش اسپیکر را ایفا می‌کنند و از این طریق می‌توان صدای ضبط شده را شنید.

استفاده ابزاری از بدن برای انتقال صدا، کاری است که این‌روزها اغلب کمپانی‌های مشهور جهان مشغول کار بر روی آن هستند. نمونه بارز آنها کمپانی آمریکایی گوگل است که توانسته فناوری انتقال صوت از طریق استخوان را با عینک خود یکپارچه نماید.

پروفسور «ترور کاکس»، از دانشگاه سالفورد می‌گوید:

از نظر علمی می‌توان سیگنال‌ها را از طریق بدن ارسال و دریافت کرد، زیرا که بدن رسانا است. اما این موضوع که چگونه می‌توان این سیگنال‌ها را تبدیل به امواج صوتی شنیداری نمود، چیزی است که عجیب و نامفهوم می‌نماید.

وی اضافه می‌کند که این فناوی تقریبا جادویی است و باور آن برای بسیاری از افراد سخت و مشکل است.

Ishin-Den-Shin که یک جمله ژاپنی است به این معنی:

آن‌چه ذهن انسان می‌اندیشد، به وسیله قلب منتقل می‌شود.

این فناوری که توسط مرکز تحقیقات کمپانی دیزنی در پیتزبورگ آمریکا توسعه داده می‌شود، هفته گذشته توانست جایزه ویژه فستیوال Ars Electronica که در کشور اتریش برگزار شد را کسب نماید.

نظر شما در مورد این فناوری چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات