تیم‌کوک: ابزارهای جدید اپل به زودی معرفی می‌شوند

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید اپل گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی را چهارشنبه‌ی هفته‌ی پیش منتشر کرد. هرچند این سه‌ماهه نیز دربردارنده‌ی رشدی فزاینده برای اپل بود، اما سهامداران با ابراز نگرانی از آینده، راهکار را در عرضه‌ی محصولات جدید در حوزه‌های جدید عنوان کرده‌اند که می‌توان برای مثال به ساعت‌هوشمند اپل اشاره کرد. حال تیم‌کوک در خلال مصاحبه با وال‌استریت‌ژورنال عنوان کرده است که اپل بیش از پیش به عرضه‌ی یک محصول در حوزه‌ی جدید نزدیک‌تر شده است.
تبلیغات

هم‌اکنون مدت‌های مدیدی است که اخبار فراوانی در مورد عرضه‌ی طیف جدیدی از محصولات توسط اپل به گوش می‌رسد، بطوریکه تیم‌کوک وعده‌ی معرفی و عرضه‌ی این محصول را در سال 2014 داده است. تیم‌کوک یکی از دلایل تاخیر در عرضه‌ی چنین محصولی را پروسه‌ی تولید خوانده و به این نکته اشاره کرده که اپل درصدد تولید یک محصول خوب و کاربردی است، از این‌رو چنین تاخیری اجتناب‌ناپذیر است. وی در مورد کیفیت این محصول اطمینان خاطر داده است.

تیم کوک در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

انجام یک کار به نحوا احسن، کمی زمان‌بر است. مطمئناً نمونه‌های بسیاری در بازار وجود دارند که این محصولات کیفیت خوبی نداشته و به‌واقع کاربردی نیستند.

هرچند تیم‌کوک به صراحت به محصول مورد نظر خود اشاره‌ای نکرد، اما می‌توان چنین استنباط کرد که وی در مورد ساعت‌‌های‌هوشمند سخن به میان آورده است. براساس شنیده‌ها اپل درصدد عرضه‌ی یک ساعت‌هوشمند با قابلیت‌هایی در زمینه‌ی سنجش فاکتورهای سلامتی است.

هرچند تیم‌کوک وعده‌ی عرضه‌ی محصول جدید را برای چندمین بار اعلام کرده است، اما همچون دفعات گذشته اشاره‌ای به زمان مشخص عرضه‌ی چنین محصولی نکرد. یقیناً مخاطب بخشی از سخنان وی سهامداران هستند که بی‌صبرانه به‌دنبال عرضه‌ی یک محصول جدید توسط اپل و در نتیجه فروغ هرچه بیشتر و بالا رفتن اعداد و ارقام در گزارش‌های مالی این کمپانی است.

کوک در مورد عرضه‌ی سرویس‌های پرداخت از طریق موبایل نیز مورد سوال واقع شد که آیا اپل درصدد ارائه‌ی این سرویس به‌عنوان محصولی جدید به بازار است یا نه؟ تیم‌کوک پیش از این نیز در مورد علاقه‌ی اپل به عرضه‌ی سرویس پرداخت از طریق موبایل سخن به میان آورده بود. یقیناً وجود سنسور اثر انگشت در آیفون 5S نیز یکی از بهترین فرصت‌ها برای اپل به‌منظور پیاده‌سازی چنین بستری است. تیم کوک در مورد فعالیت در حوزه‌ی پرداخت از طریق ابزار‌های قابل حمل چنین پاسخ داد:

پرداخت از طریق ابزار‌های قابل حمل، زمینه‌ای است که هنوز راهکاری اساسی برای آن ارائه نشده است. برخی از کمپانی‌های در این زمینه در حال انجام فعالیت‌هایی هستند، اما تا زمانی که کیف پول در جیب کاربران باشد، نمی‌توان این سیستم را موفق خواند.

نسل جدید اپل‌ تی‌وی نیز محصول دیگری است که شنیده‌های بسیاری در مورد عرضه‌ی آن به بازار به گوش رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات