دان ماتریک، مدیر ارشد بخش ایکس باکس، مایکروسافت را ترک کرد و به زینگا پیوست

سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طی هفته‌های اخیر در مورد دان ماتریک، مدیر اصلی بخش ایکس باکس مایکروسافت بسیار شنیدیم، و او را در رویدادهای مختلف مرتبط با بخش سرگرمی مانند نمایشگاه E3 مشاهده کردیم. حال او به صورت رسمی اعلام کرده که از مایکروسافت خارج شده و به Zynga پیوسته است. براساس گزارش AllThingsD، از این پس دان ماتریک به‌عنوان مدیرعامل شرکت زینگا -فعال در زمینه پلتفرم بازی‌های اجتماعی- مشغول به کار خواهد شد.
تبلیغات

دان ماتریک جایگزین مدیرعامل فعلی زینگا یعنی مارک پینکاس می‌شود. هیات مدیره این کمپانی تصمیم به کناره گیری پینکاس گرفته تا شاید با ورود فرد با تجربه‌ای همچون ماتریک، اوضاع این کمپانی نه چندان بزرگ بهبود یابد. البته اوضاع برای پینکاس خیلی هم بد نیست، هیات مدیره این کمپانی سمت مدیریتی دیگری را در خود هیات مدیره برای او در نظر گرفته است.

استیو بالمر طی یک بیانیه رسمی خروج دان ماتریک از مایکروسافت را اعلام کرده و از آن به‌عنوان «یک فرصت شغلی عالی برای دان» یاد کرده است. بالمر همچنین از تلاش‌های مؤثر دان ماتریک در مایکروسافت تشکر کرده است.

در انتهای گزارش AllThingsD آماده که مأموریت دان ماتریک در زینگا، «ایجاد ارتباط بین جهان ازطریق بازی» اعلام کرده است.

اما اگر دقیق‌تر به روند یکی دو سال اخیر مایکروسافت نگاه کنیم، متوجه می‌شویم، مدیران ارشد و کلیدی مایکروسافت دقیقاً پس از معرفی محصولات استراتژیک، این شرکت را ترک کرده‌اند. اگر به خاطر داشته باشید، سینوفسکی -مدیر ارشد سابق بخش ویندوز- نیز چند هفته پس از عرضه نسخه نهایی ویندوز 8، مایکروسافت را ترک کرد. حال باید منتظر ماند و دید آیا خروج مدیران با سابقه و مؤثر این شرکت موجب رونق کسب‌و‌کار غول نرم‌افزاری دنیا می‌شود یا برعکس!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات