احتمال ارائه نقشه HERE توسط نوکیا برای اندروید و iOS

پنج‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، احتمال دارد نوکیا در حال بررسی ارائه اپلیکیشن‌ نقشه‌ی HERE خود بصورت بومی و برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS باشد. این مدعا بر مبنای دو موقعیت شغلی برای مهندس نرم‌افزار اندروید و iOS است که نوکیا به تازگی در شبکه‌ی LinkedIn قرار داده است.
تبلیغات

 یکی از این موقعیت‌های شغلی مربوط به یک توسعه‌دهنده‌ی اندروید/iOS برای مشارکت در تیمی است که به تولید کیت‌های توسعه‌ی پیشرفته‌ی موبایل می‌پردازد. شخص مورد نیاز برای این موقعیت باید حداقل یک اپلیکیشن را توسعه داده و در اپ استور یا فروشگاه گوگل‌پلی ارائه کرده باشد.

موقعیت شغلی دوم به یک توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل اندروید اختصاص دارد که به قسمت نقشه‌برداری عمومی (Crowd Mapping) نقشه‌ی HERE خواهد پیوست. شخص مورد نیاز برای این قسمت باید با سایر توسعه‌دهندگان و مدیران محصول در ارتباط بوده و در تمامی مراحل چرخه‌ی عمر اپلیکیشن از مفهوم، طراحی و ساخت گرفته تا به‌کار‌گیری، آزمایش، انتشار و پشتیبانی مشارکت کند. یکی دیگر از شرایط این شغل، هماهنگی کامل و تسلط بر تکنولوژی‌های روز موبایل است. اشاره به مسأله‌ی نقشه‌برداری عمومی در این درخواست، نمایانگر وجود سرویسی نظیر Waze است که از گزارش دریافتی از کاربران برای برای کمک به یافتن سریع‌ترین مسیر ممکن به موقعیت مقصد بهره می‌برد.

لازم به ذکر است که پس از نهایی‌شدن تصاحب قسمت دستگاه‌ها و سرویس‌های نوکیا توسط مایکروسافت، بخش توسعه‌ی HERE، یکی از بخش‌های نوکیا است که در فنلاند باقی مانده است. به نظر می‌رسد نوکیا در تلاش است در زمینه‌ی تخصصی خود که در آن یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نقشه را توسعه می‌دهد، سرمایه‌گذاری کرده و تهاجمی عمل نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات