با اسکنر سه بعدی iSence همه چیز را با تبلت آیپد به صورت سه بعدی اسکن کنید

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
با رونمایی از انواع پرینترهای سه بعدی کارآمد و نسبتاً ارزان در نمایشگاه CES 2014 این سوال در ذهنمان ایجاد می‌شود که در کنار این هم پرینتر سه بعدی، آیا اسکنر سه بعدی هم معرفی شده یا حتماً باید با نرم‌افزارهای مهندسی به طراحی ایده‌هایمان بپردازیم؟ پاسخ این سوال قبلاً با معرفی اسکنرهای سه بعدی مخصوص سیستم عامل ویندوز داده شده بود ولی حالا کمپانی 3D Systems اسکنر iSense را برای سیستم عامل iOS اپل رونمایی کرده که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

اسکنر سه بعدی iSense برخلاف بسیاری از اسکنرهای سه بعدی بسیار کوچک است. نیازی به قرار دادن اجسام در مثلاً یک جعبه یا مشابه آن جهت اسکن، نیست. کار با این اسکنر کوچک بسیار ساده است.

isence-3d-scanner-1

کافی است اسکنر را به آیپد متصل کنید و در اطراف گردش کنید. سوژه‌ها را انتخاب کنید و کار اسکن را شروع نمایید. پردازش تصاویر و تهیه‌ی مدل سه بعدی و قابل پرینت توسط پرینترهای سه بعدی به سرعت و سهولت توسط نرم‌افزار مربوطه صورت می‌گیرد.

با نرم‌افزاری که به همراه اسکنر معرفی شده می‌توان مدل‌ها را ویرایش کرد، برش زد و بهینه کرد. پس از تهیه‌ی مدل سه بعدی می‌توان آن را مستقیماً روی سرویس ابری Cubify.com آپلود کرد تا پرینت شود. برای پرینت می‌توان یکی از جنس‌های سرامیک، آلومینیکس و مواد شفاف را انتخاب کرد.

اسکنر iSence کاملاً با نرم‌افزارهایی که برای حسگر Occipital's Structure طراحی شده‌اند سازگار است. قیمت آن نیز 499 دلار تعیین شده و در نیمه‌ی دوم سال 2014 روانه‌ی بازار می‌شود.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات