«پوست الکترونیکی انعطاف پذیر» علاوه بر حس لامسه، قابلیت تشخیص دما را نیز با خود به ارمغان می‌آورد

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به زودی جراحان قادر خواهند بود تا حس لامسه را با استفاده از پوست مصنوعی به طور کامل در انسان بازیابی کنند. حال، محققان انستیتو تکنیون، در حال توسعه فناوری ویژه‌ای هستند تا بتوانند پوست انسان را به طور مصنوعی شبیه‌سازی نمایند.
تبلیغات

«پوست الکترونیکی انعطاف پذیر» نام این فناوری جدید است که علاوه بر حس لامسه و تشخیص دما، قابلیت تشخیص رطوبت را نیز به طور کامل به انسان هدیه می‌کند. به گفته محققان انستیتو تکنیون، این فناوری برخلاف تفکر قالب مردم، ارزان خواهد بود و تمامی افرادی که به دلایل گوناگون ، تمام یا بخشی از پوست بدن خود را از دست داده‌اند می‌توانند از پوست مصنوعی استفاده نمایند.

«حسام هیک»، سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه می‌گوید:

این اولین پوست مصنوعی در جهان است که قابلیت تشخیص دما و رطوبت را دارد. همچنین حس لامسه این پوست، ده برابر بیشتر از نمونه‌های مشابه می‌باشد.
Untitled-1

با وجود این‌که این، اولین پوست مصنوعی با قابلیت تشخیص دما و رطوبت است، اما بنا به ادعای محققان، این پوست مصنوعی می‌تواند دما و رطوبت را با دقت بسیار زیادی تشخیص دهد.

این فناوری با استفاده از نانوذرات طلا به همراه لایه‌ای از جنس فلز و پلاستیک ساخته شده است. با تغییر ضخامت پلاستیک بکار رفته در این پوست مصنوعی، قدرت حس لامسه و تشخیص دما و رطوبت نیز کاهش یا افزایش می‌یابد.

پوست مصنوعی جدید با استفاده از باتری ولتاژ پایین کار می‌کند. این باتری‌ها در زیر پوست بیمار جاسازی می‌شوند.

محققان انستیتو تکنیون توانسته‌اند نمونه اولیه این پوست مصنوعی را بسازند و معتقدند که می‌توان مدل‌های مختلفی از این پوست را ساخت.

نظر شما در مورد پوست الکترونیکی مصنوعی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات