اپل، قابلیت iBooks را به مک می‌آورد

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
هم‌اکنون کنفرانس اپل به صورت زنده در زومیت در حال پخش است. در خلال این نشست اپل اعلام کرد پس از سه سال عرضه‌ی اختصاصی iBooks در ابزارهای مبتنی بر iOS، قرار است این وضع تغییر کرده و این امکان به رایانه‌های مبتنی بر OS X نیز بیاید. بدین ترتیب علاقه‌مندان بیشتری می‌توانند کتاب‌های الکترونیکی را مطالعه کنند.
تبلیغات

قرار است نرم‌افزار مخصوص این کار تمامی قابلیت‌های اصلی برنامه‌ی iBooks را داشته باشد؛ از آن جمله می‌توان به رنگی کردن (هایلایت) بخش‌های مورد نظر و یادداشت برداری اشاره کرد. از سوی دیگر، کاربران قادر خواهند بود از طریق همین برنامه اقدام به خریداری کتاب‌های جدید کنند.

گرچه اپل در نشست WWDC تنها نیم نگاهی از این برنامه و جزئیات بسیار کمی از آن را در اختیار ما قرار داد، اما علاقه‌مندان به نشر و مطالعه‌ی رومیزی از این خبر بسیار خوشحال خواهند شد. پیش بینی می‌شود با این تصمیم درست، بر میزان فروش کتاب‌های الکترونیکی افزوده شود.

امید که روزی پارسی‌زبانان نیز ساز و کار نرم‌افزاری واحدی را برای انتشار کتاب و مجلات الکترونیکی اتخاذ کنند تا از موازی کاری‌ها اجتناب شده، و این بستر به محبوبیت و پختگی لازم برای جذب کلیه ناشران و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی بدل شود؛ تا آن روز بزرگ برای فرهنگ ایران، همچنان امیدوار خواهیم ماند.

خبرهای بیشتر را در صفحه اختصاصی WWDC 2013 مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات