گوگل به طور مخفیانه آزمایشگاه‌های WIMM را برای طراحی و تولید ساعت هوشمند خریداری کرده است

شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که کمپانی گوگل مجموعه آزمایشگاه‌های WIMM را برای ساخت ساعت هوشمند خود خریداری کرده است. بر طبق گزارشی که توسط وب‌سایت GigaOM منتشر شده است، WIMM، که قبلا موفق به ساخت یک ساعت هوشمند به نام WIMM One  گردید، سال گذشته به طور ناگهانی با انتشار یک بیانیه کوتاه، تمام فعالیت‌های خود را متوقف نمود.
تبلیغات

در متن این بیانیه آمده است:

طی تابستان 2012، سری آزمایشگاه‌های WIMM وارد یک همکاری خاص و غرورآمیز در زمینه استفاده از فناوری‌هایی که موفق به ساخت آن‌ها شده‌ایم گشته است. همچنین فروش کیت مخصوص توسعه دهندگان نیز به طور کامل قطع شده است.

به گفته GigaOM، علت متوقف شدن فعالیت‌های این شرکت، خریده شدن آن توسط کمپانی گوگل در آن زمان بوده است تا هر چه سریع‌تر عملیات طراحی و تولید ساعت هوشمند خود را آغاز نماید.

گوگل به شدت مشغول کار بر روی محصولی است که تحت نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید کار می‌کند و قرار است رقیب جدی ساعت هوشمند سامسونگ به نام Galaxy Gear و ساعت هوشمند اپل باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که کارمندان WIMM موظف شده‌اند تا به طور مستمر و در داخل آزمایشگاه‌های گوگل فعالیت نمایند. بنابراین این خرید گوگل، چیزی فراتر از خرید فناوری است. GigaOM ادعا می‌کند که این تیم جدید اکنون به طور جدی در حال کار کردن بر روی سیستم عامل اندروید هستند. البته هنوز مشخص نیست که این ساعت هوشمند چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد. اما آن‌چه مشخص است این است که گوگل در این راه مصمم است.

نظر شما در مورد ساعت هوشمند گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات