ایجاد یک الگوی شناسایی با استفاده از پلتفرم LogAnalysis و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تلفن‌همراه مجرمان

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
این موضوع چندان عجیب نیست که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از داده‌های ثبت شده موبایل مجرمان برای بررسی فعالیت‌های این گروه، قانونی تلقی می‌گردد. حال محققان با استفاده از پلتفرم نرم‌افزاری به نام LogAnalysis، از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌ها استفاده نموده‌اند تا با استفاده از داده‌های خام و اولیه، مکان و چگونگی ارتباط مجرمان با یکدیگر را بررسی نمایند.
تبلیغات

این پلتفرم توسط «امیلیو فِرِرا» و تیم وی در دانشگاه ایندیانا ساخته و توسعه داده شده است. این پلتفرم نرم‌افزاری، داده‌هایی را که بر اساس ارتباطات سیار مجرمان با یکدیگر به دست آمده، همراه با دیگر اطلاعات ترکیب کرده و با استفاده از تئوری شبکه‌ی اجتماعی، یک نقشه کاربردی تهیه می‌نماید.

برای راهنمایی افرادی که برای اولین بار نقشه‌ی تولید شده توسط این نرم‌افزار را مشاهده می‌نمایند باید گفت، افرادی که بیشترین تماس‌ها را برقرار می‌کنند در پایین نقشه و افرادی که تمایل چندانی به برقراری تماس تلفنی ندارند در بالای نقشه مشخص شده‌اند.

نحوه کار LogAnalysis این است که ابتدا تمامی داده‌ها به صورت دست‌نخورده و خام وارد سیستم می‌گردند و پس از حذف اطلاعات به‌درد نخور و بلا‌استفاده، نرم‌افزار به صورت خودکار اقدام به تحلیل وضعیت نموده و در انتها نیز یک نقشه را تولید می‌نماید.

طی یک نامه، فررا و دیگر محققان شاغل در این پروژه توضیح داده‌اند که این نرم‌افزار چگونه به پردازش اطلاعات تماس گروهی که متهم به سرقت، فروش مواد مخدر و زورگیری هستند می‌پردازد.

با تحلیل اطلاعات مربوط به دسته‌های جرم از قبیل زمان و تاریخ برقراری تماس و همچنین ردگیری شماره‌ها می‌تواند به راحتی مشخص نماید که کدام افراد در دسته‌های گانگستری معین شده فعالیت می‌نمایند. همچنین داده‌ها به طور کلی به 14 زیرگروه مختلف تقسیم می‌گردند، و بر همین اساس امکان مشخص‌نمودن این موضوع که چه فردی در کدام گروه تبهکاری مشغول به فعالیت است ساده‌تر خواهد شد. بر اساس گزارشی که در مجله بررسی فناوری دانشگاه MIT منتشر شده، بسیاری از داده‌هایی که در اختیار این گروه برای تحقیق و بررسی قرار داده شده است متعلق به گروه‌های تبهکاری سیسیلی هستند و بنابراین به احتمال زیاد اکثر این داده‌ها از کشور ایتالیا آمده‌اند. اگر این اطلاعات صحت داشته‌ باشند، اکنون می‌توان به خوبی متوجه شد که کدام گروه تبهکاری از کدام کشور مشغول انجام چه نوع فعالیت مجرمانه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات