مدیرعامل سابق اپل برای نجات بلک بری دست به کار می‌شود

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر زومیت را طی هفته‌های اخیر دنبال کرده باشید، در جریان هستید که بلک بری حال و روز خوشی ندارد و احتمالا به زودی به قیمت بسیار ناچیز 4.7 میلیارد دلار به یک کمپانی هولدینگ واگذار خواهد شد. اما حالا یک منجی برای این شرکت پیدا شده که احتمالا سکان امور بلک بری را بدست خواهد گرفت.
تبلیغات

شایعه شده که جان اسکلی مدیرعامل سابق اپل قصد دارد سکان امور بلک بری را بدست بگیرید.

جان اسکلی در سال‌های 1977 تا 1983 مدیرعامل Pepsi بوده و در سال 1983 در سمت مدیرعامل اپل، فعال شده است. او در سال 1987 به عنوان بهترین مدیر سیلیکون ولی شناخته شد. حقوق سالیانه او در آن زمان 2.2 میلیون دلار بوده است. در زمان مدیریت او درآمد اپل از 800 میلیون دلار به 8 میلیارد دلار افزایش یافت. او به دلیل کمک‌های ارزشمندی که در دهه 80 به استیو جابز نموده، مشهور است.

حال براساس گزارش Globe and Mail این شخص در حال کار با شرکتی است که احتمالا به زودی با کمپانی کانادایی بلک بری ادغام خواهد شد.

جان اسکلی این شایعات را نه تایید نموده و نه رد، اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست که او یکی از طرفداران شرکت بلک‌بری است. او در اظهار نظر اخیر خود درباره بلک بری اینچنین گفته است:

موارد با ارزش بسیاری برای آینده بلک بری وجود دارد، اما بدون افراد باتجربه، افرادی که تجربه اداره این نوع تجارت را نداشته باشند و همچنین بدون برنامه ریزی استراتژیک، رسیدن به آن موارد ارزشمند، چالش برانگیز خواهد بود.

شواهد بدست آمده نشان می‌دهند که کمپانی‌های بسیاری از جمله لنوو، سیسکو، گوگل و غیره برای تصاحب بلک‌بری خیز برداشته اند. در حال حاضر بلک بری به مزایده گذاشته شده است و هر کمپانی که مبلغ بیشتری را پرداخت کند صاحب بلک بری و کلیه اختراع‌های ثبت شده آن خواهد شد. اگر هیچ شرکتی نیز حاضر به خرید بلک بری نشود این کمپانی به زودی به مبلغ 4.7 میلیارد دلار به هولدینگ FairFax Financial واگذار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات