منوی استارت در ویندوز 8.1 آنطور که تصور می‌کنید، نیست!

جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از پر حرف و حدیث‌ترین تغییرات اعمال شده در ویندوز 8، حذف منوی استارت در حالت دسکتاپ بود که به موجب آن، شکایات و نارضایتی کاربران  آنقدر افزایش یافت تا مایکروسافت مجبور شد، یک دکمه استارت را به رابط کاربری ویندوز 8.1 اضافه کند. اما با فشار دادن این دکمه آن منوی کاربردی ویندوز 7 را شاهد نخواهید بود.
تبلیغات

سال گذشته مایکروسافت منوی استارت را از رابط کاربری دسکتاپ ویندوز 8 حذف نمود، اما این اقدام باعث شد تا بالاگرها، کاربران حرفه‌ای و مبتدی، همگی دل‌تنگ آن شده و از کمبود آن ابراز نارضایتی کنند. شب گذشته و زمانی که مایکروسافت اعلام کرد که دکمه استارت را به ویندوز 8.1 اضافه نموده، همه بر این باور بودند که دسترسی سریع به برخی از امکانات کاربری ویندوز، مجددا میسر شده است. اما ظاهرا این طور نیست.

لازم است بدانید که آن منوی کاربری استارت در ویندوز 7 در ویندوز 8.1 وجود نخواهد داشت.

در عوض وقتی روی دکمه استارت در رابط کاربری مترو کلیک می‌کنید، رابط کاربری مدرن و کاشی‌های زنده ویندوز نمایش داده می‌شوند. در واقع این دکمه همان صفحه آغازین ویندوز 8 را نمایش می‌دهد که پیش‌تر از طریق فشار دادن دکمه ویندوز برروی صفحه کلید نیز، اجرا می‌شد. اما واقعا این اقدام مایکروسافت، مشکل کاربران را حل نمی‌کند، چون کاربران به منوی نهفته شده پشت منوی استارت نیاز داشتند، همان منوی ساده که دسترسی سریع به امکانات ویندوز را میسر می‌کرد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که با فشار دادن دکمه سمت راست ماوس برروی منوی استارت، یک منو از برخی از میان‌برهای کاربردی ویندوز نمایش داده می‌شود که احتمالا برای برخی از کاربران مفید خواهد بود، اما بعضی نیز آن را به هیچ‌وجه کافی نمی‌دانند، چون در این منو هیچ دکمه میانبری برای دسترسی به برنامه‌های نصب شده برروی سیستم وجود ندارد، حتی آیتم‌های موجود در آن نیز قابل ویرایش نیستند.

پس برای افرادی که بدنبال منوی استارت قدیمی بوده‌اند، این دکمه استارت، کاربردی ندارد.

پس اگر با اخبار چهارشنبه شب مبنی بر بازگشت منوی استارت هیجان زده شده‌اید، متاسفانه حالا باید مایوس شوید. بله خبری از منوی استارت قدیمی در ویندوز 8.1 نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات