تیم‌کوک: اپل برای تولید محصولات خلاقانه مشکلی ندارد، چراکه خلاقیت در ساختار اپل ریشه دوانده است

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم‌کوک، مدیرعامل اپل در مراسم اعلام گزارش درآمدهای سه‌ماهه‌ی چهارم سال گذشته میلادی اعلام کرد که اپل در حال ورود به حوزه‌ی جدیدی از محصولات است که هم‌اکنون فعالیتی در آن ندارد. کوک در خلال جلسه مربوط به گزارش عملکرد مالی این شرکت، اذعان داشت که خلاقیت و نوآوری در تمامی افراد شاغل در اپل ریشه دوانده است و اپل مشکلی در تولید و عرضه‌ی محصولات جدید ندارد.
تبلیغات
هم اکنون محصولات زیادی وجود دارند که از پیچیدگی بسیار بالایی برخوردار هستند. ما برای ساخت تمامی محصولات آمادگی لازم را داشته و مشکل خاصی در این مورد نداریم. با این وجود ترجیح می‌دهیم انرژی خود را روی محصولات محدودی متمرکز کنیم، محصولاتی که توانایی برآورده ساختن انرژی صرف شده‌ی ما را دارند. ما همیشه غیرممکن‌ها را انجام داده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.تیم کوک - مدیرعامل اپل

پس از ارائه‌ی آیپاد به بازار، اپل همواره درصدد ساخت محصولاتی جدید و نوآورانه بوده است. اپل پتانسیل بالایی را برای کشف محصولات جدید با خلاقیت بالا دارد. آیفون در سال 2007 با استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی به بازار معرفی شد که تحول شگرفی را در ساختار تلفن‌های‌هوشمند ایجاد کرد. اولین آیفون اپل در زمان عرضه، فاصله بسیار زیادی با رقبای خود داشت. این کمپانی بار دیگر در سال 2010 با عرضه‌ی آیپد، بازار جدیدی را برای ابزار‌های دیجیتال ایجاد کرد.

هم‌اکنون شایعات حکایت از تلاش اپل برای عرضه‌ی محصول جدید در قابل گجت‌های پوشیدنی دارند. تیم‌کوک پیش از این در گفته‌های خود در مورد گجت‌های پوشیدنی، این حوزه را خالی از محصولات خلاقانه عنوان کرده بود. گویا اپل در حال به‌کارگیری امکانات جدید و متفاوتی در ساعت‌هوشمند خود است تا آن  را از سایر محصولات موجود در بازار جدا نموده و ابزاری جدید و خلاقانه را همچون گذشته به بازار عرضه کند.

همچنین شایعات از علاقه‌ی اپل به تولید تلویزیون نیز سخن گفته است. استیوجابز اعلام کرده بود که به طراحی یک تلویزیون زیبا با امکان استفاده‌‌ی بهتر علاقه دارد.

براساس اخبار منتشر شده، اپل در نظر دارد تا ساعت‌هوشمند خود را در سال جاری میلادی به بازار عرضه کند. به‌نظر می‌رسد این کمپانی به‌دلیل دیرکرد در عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود، فعالیت‌های دیگر را در مورد تلویزیون‌هوشمند متوقف کرده و تمامی تلاش خود را برای توسعه و عرضه‌ی ساعت‌هوشمند خود گمارده است.

در طول این مراسم، لوکا‌مائستری اعلام کرد که اپل در زمینه‌های جدیدی سرمایه‌گذاری می‌کند که ماحصل آن تولید محصولاتی جدید و کشف حوزه‌های جدید در ابزارهای دیجیتال است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات