ZiiLabs از هر دو کمپانی اپل و سامسونگ به علت نقض پتنت شکایت کرد

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
تصور سامسونگ و اپل در دادگاه به هیچ وجه مشکل نیست اما مسلما در نظر گرفتن هر دوی آن‌ها در یک سمت در حالی که هر دو به تخلف پتنتی متهم شده‌اند بسیار جالب توجه است. احتمالا قاضی جودی شوکه خواهد شد که این دو رقیب سرسخت، به نقض پتنت‌های ZiiLabs که یک شاخه فرعی از شرکت Creative Technology است متهم شده‌اند.
تبلیغات

 هر دو کمپانی اپل و سامسونگ هرکدام  به نقض 10 پتنت متهم شده‌اند که بر اساس آن سیستم‌های روی یک چیپ تولید شده توسط سامسونگ و استفاده شده توسط هر دو کمپانی مورد شکایت قرار گرفته است. ZiiLabs مدعی است که پتنت‌های مذکور توسط هر دو غول تکنولوژی مورد نقض قرار گرفته است: پتنت شماره 5,831,637 برای ترکیب داده‌های استریم ویدئو برای سیستم‌های گرافیک سه‌بعدی؛ پتنت شماره 5,835,096 برای یک سیستم رندرینگ با استفاده از سخت‌افزار پردازش بافت سه‌بعدی برای شتاب‌دهی رندرینگ 2 بعدی؛ پتنت شماره 6,111,584 برای سیستم رندرینگ با استفاده از بازیابی مینی پچ از حافظه ذخیره‌سازی بافت محلی؛ پتنت شماره 6,650,333 برای مدیریت حافظه Multi-pool texture؛ پتنت شماره 6,683,615 برای حافظه بافتی مجازی بصورت مضاعف؛ پتنت شماره 6,977,649 برای رندرینگ گرافیک سه‌بعدی با تعلیق خوانش انتخابی؛ پتنت شماره 7,050,061 برای ترجمه خودمختار آدرس در زیرسیستم‌های گرافیک؛ پتنت شماره 7,187,383 برای بهبود عملکرد چیپ‌های پیچیده؛ پتنت شماره 7,710,425 برای مدیریت حافظه گرافیکی با صفحه گسل مخفی متکی بر سخت‌افزار؛ و در نهایت پتنت شماره 8,144,156 برای ترتیب سنجی با آرایه SIMD ناهمگام.

اپل از طراحی اختصاصی خود برای چیپ‌های پردازشی بهره می‌برد و سامسونگ نیز تا  پردازنده A6 استفاده شده در آیفون 5 مجموعه‌ای از سیستم‌های روی یک چیپ را تولید می‌کرده است. چیپ‌های قبل از A6 توسط سامسونگ و بر اساس اصلاحات اعمال شده توسط اپل بر روی معماری‌های موجود تولید می‌شدند. با در نظر گرفتن هر دو این موارد، حتما جالب خواهد بود که بدانیم سر و صدای به پا شده در چه مورد است. ZiiLabs از دادگاه تقاضای جبران خسارت‌های گذشته و آینده را در کنار صدور احکام قضایی برای هر دو کمپانی مطرح دنیای فناوری داشته است. در این پرونده، ZiiLabs بسیاری از دستگاه‌های اپل و سامسونگ را تحت پیگرد قرار داده که شامل چیپ‌های A4, A5, A6, A6X و A7 و دستگاه‌هایی که با این چیپ‌ها قدرت گرفته‌اند و نیز تقریبا اغلب دستگاه‌های گلکسی سامسونگ می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات