منتظر تبلت‌های 12 اینچی 4K باشید

پنج‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها تلویزیون‌ها و برخی مانیتورها نیستند که در حال وارد شدن به دنیای اولترا اچ‌دی هستند، به نظر می‌رسد به زودی شاهد تبلت‌های 12 اینچی با رزولوشن 4K خواهیم بود، تبلت‌های که از تراکم بسیار بالایی برخوردار بوده و کیفیت تصویر خیره کننده‌ای دارند.
تبلیغات

شواهد نشان می‌دهند که کارخانه Japan-Display در حال آماده سازی مراحل تولید انبوه صفحه نمایش‌های 12 اینچی از نوع LCD و با رزولوشن 4K است.

این صفحه نمایش که در نمایشگاه FPD International 2013 به نمایش درآمده، به زودی در اختیار تولیدکنندگان ابزارهای مختلف قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود تولیدکنندگان مطرح بازار نسبت به ساخت تبلت‌های مجهز به آن، اقدام کنند.

مدت‌ها است که شایعات مختلفی مبنی بر تلاش سامسونگ و حتی اپل نسبت به طراحی و ساخت تبلت 12 اینچی به گوش می‌رسد و شاید این صفحه نمایش در تبلت‌های این دو شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

صفحه نمایش 12 اینچ Japad-Display از نوع LCD بوده و از رزولوشن 3840 در 2160 پشتیبانی می‌کند که این رزولوشن، تراکم 365ppi را ارائه می‌کند. نسبت کنتراست تصویر در این صفحه نمایش 1000:1 بوده و از زاویه دید 160 درجه و شدت روشنایی 500 نیت پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش 4K ساخت کمپانی JD از حاشیه دور بسیار باریک به عرض 2 میلی‌متر بهره می‌برد و از این رو انتظار می‌رود محصولات مجهز به آن از نظر ابعاد تفاوت چندانی با تبلت‌های 10 اینچی فعلی نداشته باشند.

گفته می‌شود به زودی ابزارهای بیشتری از قابلیت فیلم برداری با رزولوشن 4K پشتیبانی خواهند کرد و همین عامل باعث می‌شود تا استفاده از صفحه نمایش‌های 4K نیز جذاب‌تر شود.

حال باید دید استقبال کاربران از تبلت‌های 12 اینچی چطور خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات