ایده‌های اولیه برای تولید تلویزیون اپل فاش شدند: اپلیکیشن‌های اختصاصی، مرورگر و چوب جادویی!

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس اطلاعات فاش شده از یک ایمیل داخلی اپل، استیوجابز نیز علی‌رغم مخالفت اولیه، برای فعالیت در حوزه‌ی تلویزیون، بسیار مشتاق بوده است. این ایمیل نشان می‌دهد که اپل برای پیشبرد طرح‌های خود تا کجا پیش رفته و چه ایده‌هایی در پس توسعه‌ی تلویزیون اپل بوده است. این ایمیل در سال 2010 و برای بیش از 100 نفر از متخصصان اپل به منظور بحث در گردهمایی متخصصان اپل برای تبیین سیاست‌های آتی کمپانی ارسال شده است.
تبلیغات

متن داخلی این ایمیل مجموعه‌ای از نکات بصورت نکته‌گذاری شده است. یکی از سوالات اساسی و سرمقالات با سوال«می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم؟» ایده‌ها و قابلیت‌های پتانسیل این پلتفرم را مورد سوال قرار داده است که در ادامه با پاسخ‌هایی چون اپلیکیشن‌ها، مرورگر و همچنین تعبیه یک چوب سحرآمیز برای کنترل تلویزیون مواجه شده است. هرچند تمامی موارد فوق را می‌توان به‌عنوان یک پیشنهاد قبول کرده و آن‌ها را به‌عنوان سیاست‌های اپل در جهت تولید تلویزیون عنوان نکرد. فیل‌شیلر نیز در تصدیق این موضوع، تمامی موارد موجود در ایمیل را به‌عنوان نماد سیاست‌های این کمپانی در ساخت تلویزیون اپل حتمی عنوان نکرده است. کارکنان اپل در این ایمیل و بحث‌های مربوط به تلویزیون اپل یا Apple TV 2، تنها به امکان ساخت ابزاری جهت انجام بازی‌ها و ایجاد ابزار‌های تفریحی در اتاق نشیمن کاربران پرداخته‌اند.

AppleTV

این ایمیل علاوه بر بحث در مورد تلویزیون اپل، به بیان مواردی در مورد رقابت با گوگل در زمینه‌ی سرویس‌های ذخیره‌‌ی ابری نیز پرداخته است. این اطلاعات در جریان دادگاه دو کمپانی اپل و سامسونگ منتشر شده است که به دلیل شکایت اپل از سامسونگ برای زیر پا گذاشتن ۵ فناوری تحت پتنت این کمپانی مبلغ 2 میلیارد دلار را از دادگاه به عنوان غرامت درخواست نموده است. سامسونگ نیز درخواست 6.9 میلیون دلار را به‌دلیل استفاده از دو فناوری سامسونگ در تمام ابزار‌های تولید اپل از سال 2011 کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات