ویندوزفون 8، گواهینامه امنیتی FIPS 140-2 در آمریکا را دریافت نمود

چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا تعداد بیشتری از گوشی‌های مبتنی بر ویندوزفون را به فروش برساند. در همین راستا، دریافت گواهینامه امنیتی از دولت ایالات متحده، باعث خواهد شد تا افرادی که در سازمان‌های امنیتی این کشور مشغول به کار هستند نیز بتوانند از این محصولات استفاده کنند.
تبلیغات

دریافت گواهینامه FIPS 140-2 به این معنی است که ویندوزفون توانسته از آزمایشات سخت و پیچیده امنیتی سربلند خارج شود و از این به بعد، تمامی افرادی که در سازمان‌ها و موسسات امنیتی و حساس دو کشور آمریکا و کانادا مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند یکی از گوشی‌های مبتنی بر این سستم عامل را تهیه کنند.

چند ماه پیش کمپانی مایکروسافت یک قرارداد مشترک با وزارت دفاع ایالات متحده به امضاء رسانید که مجوز استفاده از ویندوز 8، مجموعه آفیس 2013 و سایر محصولات نرم‌افزاری جدید این کمپانی را به افرادی که در این وزارتخانه کار می‌کنند، می‌دهد.

این گواهینامه شامل آزمایشات گوناگون برای بررسی میزان نفوذپذیری سیستم عامل و میزان حفاظت از اطلاعات حساس می‌باشد. ویندوزفون توانسته در 9 بخش از این آزمایشات، امتیازات لازم را کسب نماید.

قطعا این خبر برای مایکروسافت، بسیار خوشحال کننده خواهد بود، زیرا پس از مدت زمانی، بر تعداد کاربران ویندوزفون 8 افزوده خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات