Lacie از سریع‌ترین حافظه‌ی SSD موجود که به درگاه تاندربولت 2 مجهز بوده و Little Big Disk نامیده می‌شود، پرده برداری کرد

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
مطالعه 1 دقیقه
Lacie یکی از شرکت‌های است که برای CES امسال محصولات فراوانی تدارک دیده که یکی از آن‌ها به نظر جذاب می‌آید. بنابر ادعای این شرکت، Little Big Disk که یک حافظه‌ی ذخیره سازی قابل حمل، از نوع SSD است و به درگاه پرسرعت تاندربولت 2 مجهز شده، سریع‌ترین محصول بازار تا به امروز است.
تبلیغات

SSDها به سرعت بالا و فناوری نسبتا پیشرفته‌ترشان نسبت به دیسک‌های سخت معمولی شهرت دارند. اما فاکتور دیگری که در انتقال اطلاعات و سرعت عمومی واحدهای سخت‌افزاری ذخیره‌ی داده تاثیر گذار است، کانالی است که اطلاعات از درون آن عبور می‌کنند. به گفته‌ی Lacie، این محصول می‌تواند با استفاده از تاندربولت 2، به سرعتی برابر با 1375 مگابایت بر ثانیه برسد.

این رقم، تا 7 برابر بیشتر از سریع‌ترین درگاه‌های USB 3.0 تعبیه شده در ابزارهای موبایل رایج است. Little Big Disk، در واقع متشکل از دو SSD 500 گیگابایتی نسل دوم است که از طریق ارتباط RAID 0 به یکدیگر متصل شده‌اند. Lacie می‌گوید کاربران قادر خواهند به استریم بدون وقفه ویدیوهای 4K یا فیلم‌های سه بعدی Full HD بپردازند. این محصول  به همراه یک کابل تاندربولت و در سه ماهه‌ی اول سال 2014 وارد بازار خواهد شد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات