مدیر روابط عمومی مایکروسافت در پاسخ به مقاله نیویورک‌تایمز خلاقیت گوگل و اپل را زیر سوال برد

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
هر از چند گاهی شاهد اظهار نظر تند مسئولان یکی از کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری به مقالات و اخبار منتشر شده در این حوزه هستیم. اخیرا مدیرروابط عمومی مایکروسافت، فرانک‌شاو، در مقام پاسخگویی به نویسنده‌ی مقاله‌ای از روزنامه‌ی نیویورک‌تایمز درآمده است.
تبلیغات

فرهاد‌مانجو نویسنده‌ی روزنامه نیویورک‌تایمز است که مقاله‌ای را با عنوان «چگونه از موج بعدی تعطیلی کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری در امان بمانیم؟» در این روزنامه به انتشار رسانده است. در این مقاله بحث برانگیز  پیشنهاد می‌شود تا سخت‌افزار اپل، سرویس‌های گوگل، محتویات دیجیتال آمازون و سرویس ابری دراپ‌باکس مورد استفاده قرار گیرد و از باقی فعالان این حوزه چشم پوشی شده و آن‌ها را در معرض انقراض می‌پندارد. چراکه از نظر نویسنده سایر کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی فناوری سرانجام خوبی نداشته و در میان سیل عظیم فناوری‌های نوین شکست خواهند خورد.

مدیر روابط عمومی مایکروسافت ایمیلی را در بیزینس‌اینسایدر منتشر کرده است که در آن به مطالب مطرح شده در نیویرک‌تایمز انتقادات فراوانی وارد نموده. مانجو اعلام کرده است که این نویسنده خلاقیت را در نقطه نظرات خود لحاظ کرده است. وی همچنین کمپانی‌ها و سرویس‌های مورد علاقه‌ی مانجو را که شامل اپل، گوگل و آمازون است به باد انتقاد گرفته است.

به‌نظر می‌رسد پیشنهاد استفاده از سرویس‌ها و خدمات مطرح شده در مقاله‌ی مذکور راه فراری برای گیر افتادن در شرایطی است که کاربران را به بن‌بست خواهند رساند. اما این کمپانی‌ها نیز سرویس‌های خارق‌العاده‌ای ارائه نمی‌دهند. برای مثال سخت‌افزار گران‌قیمت به‌همراه گزینه‌های انتخاب کمتر، ارائه‌ی محتویات انتخاب شده به‌همراه تبلیغات ناخواسته ماحصل استفاده از سیستمی است که در این مقاله پیشنهاد داده شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به‌واقع تحولات اخیر به‌معنای نزدیک شدن مایکروسافت به پایان خط است یا نادلا قادر است با انجام تغییرات و تبدیل ماهیت فعالیت مایکروسافت آن را به یک کمپانی پیشرو تبدیل کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات