کوالکام از پردازنده 64 بیتی Snapdragon 410 با پشتیبانی از LTE رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ قادر به اجرای دستورات ۶۴ بیتی خواهد بود و از اتصال LTE پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

همه ما می‌دانیم که کوالکام به زودی نسبت به تولید و عرضه پردازنده‌های 64 بیتی اقدام می‌کند. با این حال، اغلب بر این باور بودیم که پردازنده‌های 64 بیتی بازار محصولات رده بالا و گران قیمت را نشانه خواهند رفت، اما امروز کوالکام یک پردازنده 64 بیتی ارزان قیمت را معرفی کرده که انتظار می‌رود سال آینده در دل بسیاری از گوشی هوشمند میان رده جای بگیرد.

سیستم-روی-یک-چیپ جدید کوالکام با نام Snapdragon 400 نیمه دوم سال 2014 میلادی روانه بازار خواهد شد. این پردازنده با لیتوگرافی 28 نانومتری ساخته می‌شود و از فناوری 64 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند.

Snapdragon 400 بصورت طبیعی از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و این بدین معناست که ابزارهای مجهز به آن به راحتی قادر به اتصال به شبکه‌های پرسرعت 4G LTE خواهند بود. کوالکام پشتیبانی از انواع مختلف شبکه‌های مخابراتی را در این SoC در نظر گرفته است تا ابزارهای مجهز به آن به خوبی قادر به اتصال به شبکه‌های مخابراتی کشورهای مختلف جهان باشند.

Snapdragon 400 از یک واحد پردازش گرافیک Adreno 306 بهره می‌برد که از پخش ویدیو با رزولوشن 1080p و دوربین 13 مگاپیکسلی، GPS، وای-فای، NFC و بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

سیستم-روی-یک-چیپ جدید کوالکام همچنین از ابزارهای دو یا سه سیم کارته نیز پشتیبانی می‌کند. این SoC برای استفاده در ابزارهای مجهز به سیستم عامل اندروید، ویندوز فون و فایرفاکس بهینه شده است و انتظار می‌رود بسیاری از گجت‌های ارزان که زیر 150 دلار قیمت خواهند داشت به این SoC تجهیز شوند.

احتمالا در نمایشگاه CES 2014 اطلاعات بیشتری در مورد این سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی کوالکام ارائه خواهد شد.

به‌روز رسانی:

براساس گزارش انندتک، پردازنده Snapdragon 410 از چهار هسته مبتنی بر معماری Cortex A53 بهره می‌برد. A53 در واقع معماری جایگزین Cortez A5/A7 است که از فناوری 64 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند. فرکانس کاری هسته‌های Snapdragon 410 بین 1.2 تا 1.4 گیگاهرتز گزارش شده است.

معمولا هسته‌های بکار رفته در SoCهای کوالکام از معماری ترکیبی آرم با معماری سفارشی توسعه داده شده توسط خود کوالکام بهره می‌برند.

از آنجایی معماری Cortex A53 آرم، بسیار بهینه است و قدرت بازده بسیار خوبی را ارائه می‌‎کند، می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای کوالکام بشمار رود و شاید کوالکام تغییر اساسی در آن ایجاد نکرده باشد.

این SoC از گرافیک Adreno 306 بهره می‌برد، اگر بخاطر داشته باشید، Snapdragon 400 به گرافیک Adreno 305 مجهز شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات