گزارش اختصاصی زومیت از سخنرانی Kazuo Hirai، مدیرعامل سونی

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۹
مطالعه 10 دقیقه
ساعاتی پیش کنفرانس مربوط به سخنرانی Kazuo Hirai، مدیرعامل کمپانی سونی به پایان رسید. وی در این کنفرانس از رسالت کمپانی متبوع خود و همچنین اهداف و برنامه‌های آتی این کمپانی ژاپنی سخن گفت. با گزارش اختصاصی زومیت از این نشست همراه باشید تا از برنامه‌های آتی و نگاه کمپانی سونی به آینده آگاه شوید.
تبلیغات
زمانی که سنین خردسالی را سپری می‌کردم، دارای روحیه کنجکاو و پرسش‌گری بودم، بطوریکه همه چیز برای من جالب بود، خودروها، قطار و هر آنچه که پیرامون خود می‌یافتم، حکم یک چرایی را برای من داشت. همیشه در پی یافتن پاسخ‌هایی مناسب برای سوالاتی بودم که در ذهن پرسش‌گر من شکل گرفته بود.
IMG 1585

Kazuo Hiri از کنجاوی دوران کودکی گفت و از تمایل به ساخت ابزارهای جدید. وی همچنین هدف سونی را تبدیل رویاها و به واقعیت عنوان کرد.

IMG 1590
برای مثال زمانی که سونی برای اولین بار واکمن را معرفی کرد، هر کسی آرزوی آن را داشت. در سال 1992 سی‌دی‌پلیر را وارد دنیا کردیم و در 1992 پلی استیشن را راهی منازل کاربران نمودیم، محصولی که سرگرمی را وارد خانه مردم کرد. کنسول و بازی ها به شدت پیشرفت کردند و بیش از پیش وارد زندگی مردم شدند. همه‌ی این محصولات در راستای پاسخ به سوال «چه می‌شد اگر» به‌وجود آمده‌اند. فناوری برای همه مهم است. نه تنها پلی‌استیشن برای انجام بازی‌های خلاقانه به‌کار می‌رود، بلکه این کنسول ابزار مناسبی برای تماشای ویدیو، ارتباطات اجتماعی و سرگرمی خانگی نیز به شمار می‌رود.
IMG 1587
شاید شما برخی از این محصولات را به خاطر نداشته باشید، چون ما هر آنچه که آرزو داریم، آزمایش می‌کنیم. برخی از محصولات تولیدی ما موفقیت شایانی را کسب نکرده‌اند، در مقابل برخی دیگر نیز بهترین در نوع خود هستند، اما در هر صورت ما علاقه‌ی وافری به امتحان کردن و آزمایش رویاهای خود در واقعیت داریم.
IMG 1589
در فرهنگ ژاپنی ما این روحیه را هنکو می‌نامیم، همه محصولات سونی باید از احساسات انسانی نشات گرفته باشند. وقتی می‌شنوید، نکاه می‌کنید، حس می‌کنید، همه محصولات باید به حس‌های انسانی مرتبط باشند.
IMG 1592

مهندسان، تولیدکنندگان بازی، علاقمندان فناوری و همه مردم به تکنولوژی وابسته هستند.

او سپس در مورد 4K و تلویزیون‌های اولترا HD صحبت کرد و در مورد آینده آن در دنیای فناوری گفت. وی همچنین اشاره‌ی مختصری به صدای با کیفیت Hi-Res کرد. سپس به دوربین های عکاسی پرداخت و تاثیر آنها در ثبت رویدادهای زندگی را برشمرد و صحبت های خود را با معرفی لنز بی سیم QX که به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها متصل می شود، ادامه داد. در ادامه به کنسول های بازی پلی استیشن 4 و پلی استیشن ویتا پرداخت و گریزی به تلفن‌های‌هوشمند سونی زد و طراحی خاصی که سونی در این تلفن‌های هوشمند به‌کار می‌گیرد را توصیف کرد.

IMG 1593

وی فناوری را امری در خدمت انسان عنوان کرد و از لزوم بهبود زندگی و سلامت انسان در اثر استفاده از فناوری سخن گفت. هیرائی این نگرش را در طراحی و تولید محصولات سونی دخیل دانست و محصولات سونی را ابزار‌هایی عنوان کرد که قادر به تغییر زندگی انسان بوده و تاثیری مثبت را در آن به جا گذارده‌اند.

IMG 1597

مهندسان سونی امکانات جدیدی را وارد دنیای عکاسی کرده‌اند تا علاوه بر عکس، اطلاعات مختلف محیطی نیز به عکس اضافه گردد. یعنی علاوه بر تصویر، اطلاعات مهمی مربوط به تصویر و مکان آن نیز در کنار تصویر ذخیره می شوند.

وی در مورد فناوری‌های به‌کار گرفته شده در صنعت عکاسی توسط سونی گفت:

سنسور پیشرفته جدید ما تغییرات اساسی را در تصویر ذخیره شده از پوست انسان انجام می دهد تا پوست انسان شبیه آنچه که در واقعیت به‌نظر می‌رسد، ثبت شود.
IMG 1600

یکی دیگر از محصولاتی که در تجربه زندگی تاثیر دارد سرگرمی است. اما تکنولوژی چطور می تواند محتوای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و آن را بهبود بخشد.

IMG 1606

او سپس با اشاره به سونی‌پیکچرز، تلاش های سونی برای تولید محتوا را برشمرد. هیرائی سریال Breaking Bad را به‌عنوان یکی از مصداق‌های بارز تلاش‌های سونی در این راستا نام برد و از برنامه‌ی سونی برای ارائه‌ی این سریال با کیفیت 4K سخن گفت. سپس تهیه‌کننده سریال Breaking Bad به روی سن دعوت شد و در مورد سریال و تهیه آن صحبت کرد.

IMG 1603

تهیه‌کننده سخنان خود را با ذکر موفقیت‌های سریال و محبوبیت آن آغاز کرد و پس از آن به پاسخ سوال مدیرعامل سونی در مورد تاثیر فناوری‌هایی همچون 4K در تولید محتوا پاسخ داد. تهیه کننده سریال نیز از جزئیات بیشتر در تصاویر استقبال کرد و آن را فوق العاده دانست. مخصوصا اینکه دوربین‌های 4K سونی قیمت مناسبی دارند و  نه تنها تهیه کنندگان فیلم ها و سریال ها قادر به استفاده از آنها خواهند بود، بلکه مردم عادی نیز قادرند با تهیه این دوربین‌ها، تجربیات شخصی و زندگی خود را با کیفیت رویایی به قاب تصویر بکشند. او سپس به تاثیر گجت‌هایی چون تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند برای تماشای محتوا اشاره کرد و گفت بسیاری از مردم ترجیح می دهند با استفاده از تلفن‌های‌هوشمند و تبلت، فیلم‌ها و سریال‌های مورد نظر خود را به نظاره بنشینند.

IMG 1608

هیرائی سپس از تاثیر تکنولوژی در صحنه‌های سریال گفت و به شات‌های نزدیک و مختلفی که با افکت‌های متنوعی تکمیل می‌شدند، اشاره کرد. وی تاثیر چنین صحنه‌هایی را روی مخاطبان خارق‌العاده توصیف کرد.

سپس مدیر عامل سونی به دید کلی سونی و فناوری هایی که قرار است بر زندگی مردم تاثیر مثبت بگذارند، اشاره کرد. او به استودیوهای بازی سازی سونی و خلاقیتی که در آن ها شکل می‌گیرد اشاره کرد و موفقیت نسل جدید کنسول بازی سونی را گواهی بر این مدعی خواند.

IMG 1611

در ادامه مدیر ارشد بخش سرگرمی سونی به درخواست هیرائی به روی صحنه آمد.

IMG 1615

او به موفقیت اولیه و فروش 2.1 میلیونی پلی استیشن 4 اشاره کرد و گفت این موفقیت ادامه داشته است و سونی توانسته به فروش 4.2 میلیون دستگاه دست یابد.

هدف سونی ارائه محتوای غنی، متنوع و جذاب به کاربران است. سونی خود را متعهد به ارائه محتوای غنی نه‌تنها برای پلی استیشن بلکه برای ابزارهای مختلف می‌داند.

IMG 1617

سرویس Playstation Now به همین منظور ارائه شده است تا محتوا و بازی‌ها در وسایل مختلف قابل استفاده شود. برای استفاده از این سرویس می توانید اشتراک ماهیانه بگیرید، اجاره کنید یا محتوای مورد نظر را خریداری کنید.

IMG 1618

سیاست سونی براین اصل استوار است که کاربر بتواند محتوای مورد نظر خود را به هر روشی که تمایل دارد به آسانی به‌دست آورد.

مفتخرم که اعلام کنم که سونی امروز سرویس مبتنی بر فضای ابری خود را که  شامل آرشیو بزرگی از محتوای ویدیوی است، در اختیار کاربران سونی در ایالات متحده قرار می‌دهد. در این سرویس هر کدام از اعضاء خانواده منوی خود را داشته و براساس سلیقه‌ی خود به محتوای مورد نظر دسترسی خواهند داشت.
IMG 1620

سونی در این سرویس امکان تماشای فیلم و تماشای ادامه آن در ابزارهای دیگر را مهیا کرده است. به عنوان مثال بخشی از فیلم مورد نظر خود را تلویزیون مشاهده می‌کنید و سپس نیمه‌ی بعدی آن  را از طریق کنسول دستی ویتا یا موبایل خود تماشا خواهید کرد. این امکان به لطف Cloud میسر شده است.

IMG 1619

این سرویس به زودی در ایالات متحده راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سونی مجددا به روی سن آمد و با ارائه‌ی خلاصه‌ای از کلیه محصولاتی که سونی وارد بازار نموده از تاثیر آن‌ها بر زندگی مردم گفت. سونی در آینده نیز به این موضوع اهمیت خواهد داد تا مردم لذت بیشتری از زندگی خود ببرند.

IMG 1621

کازو هیرائی به مفهوم جدیدی اشاره کرد که در آن بخشی از خانه مانند پنجره به یک نمایشگر بزرگ تبدیل شده و در آن هر تصویری از جمله تصویر زنده خیابان مورد نظر در رزولوشن 4K یا تصویری از دریا به همراه آرامش آن نمایش داده خواهد شد. سونی این مفهوم را Life Space UX نام نهاده است.

IMG 1624

او در ادامه گفت در این خانه میز ناهارخوری به یک ابزار هوشمند که قادر به دریافت دستورات است، بدل خواهد شد و به این ترتیب فناوری بیش از پیش وارد زندگی مردم شده و در محل کار یا منزل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

IMG 1622

برای تحقق ایده‌ی چنین منازلی، باید تمام فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با یکدیگر ترکیب شوند. ماموریت سونی ارائه محصولات شگفت انگیز برای مردم است و برای رسیدن به آن تمام مهندسان سونی با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا محصولاتی را بسازنند که برای مصرف‌کنندگان ارزشمند باشند. من به آینده سونی بسیار امیدوارم. ما همیشه نقطه‌نظرات کاربران خود را گوش فرا داده و این نکات را در ساخت محصولات خود به‌کار می‌گیریم.

IMG 1625

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات