Electronic Arts در حال بررسی استفاده از فناوری واقعیت مجازی در صنعت بازی است

یک‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک یکی از بهترین کاربردهای فناوری واقعیت مجازی استفاده در بازی‌ها است و حالا به نظر می‌رسد EA به این حوزه علاقمند شده است.
تبلیغات

Virtual Reality یا واقعیت مجازی یک فناوری نوین است که اخیرا مورد توجه کمپانی‌های تولیدکننده سخت‌افزار قرار گرفته است. Oculus و بسیاری شرکت‌های دیگر محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند و امروز سونی نیز از محصول جدیدی مرتبط با این فناوری سخن گفت. EA یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های منتشرکننده بازی اخیرا به این فناوری علاقه‌مند شده است.

اندرو ویلسون، مدیر عامل دومین تولیدکننده بازی‌های ویدئویی در دنیا، یعنی Electronic Arts از برنامه‌های کمپانی خود در مورد فناوری واقعیت مجازی پرده برداشت. در حاشیه نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای SXSW 2014 که هم‌اکنون در حال برگزاری است، ویلسون گفت که کمپانی وی چندان بر روی فناوری واقعیت مجازی تمرکز ندارد و بیشتر علاقه‌مند است تا ببیند که مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند.

به گفته وی ما به سه روش متنوع با بازی‌های ویدئویی وارد تعامل می‌شویم: وقتی با کنسول‌ها بازی می‌کنیم، تکیه داده و لم می‌دهیم (Leaning back)، وقتی با پی‌سی بازی می‌کنیم روی صندلی به سمت جلو خم شده و به مانیتور نزدیک‌تر می‌شویم (Leaning in) و وقتی با موبایل بازی می‌کنیم معمولا سرمان را خم کرده و گویی داریم گوشی‌مان را موشکافی می‌کنیم (Looking over). به گفته ویلسون با تکنولوژی واقعیت مجازی یک روش چهارم نیز به وجود خواهد آمد و آن حالتی است که کاربر وارد بازی می‌شود (Getting in)! وی معتقد است که چنین شیوه تعاملی می‌تواند از طریق یک هدست واقعیت مجازی یا حالت هولوگرامی سه‌بعدی واقعیت مجازی که بر روی کف خانه‌تان نمایش داده می‌شود، به وجود آید. ویلسون تیم خود را برای بررسی شیوه‌های تعاملی واقعیت مجازی مامور کرده است.

در صورتی که Electronic Arts وارد عرصه واقعیت مجازی گردد می‌تواند به رشد این فناوری کمک شایانی کند. دلیل این امر هم مشخص است! حضور یک کمپانی بزرگ در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی در صنعت واقعیت مجازی می‌تواند به اعتبار آن افزوده و زمینه رشد هر چه سریع‌تر آن را فراهم کند. برای مثال می‌توان به اقدام اخیر آمازون مبنی بر پذیرش بیت‌کوین در ازای فروش کالا اشاره کرد که به رشد ناگهانی بیت‌کوین کمک بسزایی کرد.

تمام موارد گفته شده فعلا در حد صحبت و گمانه‌زنی هستند ولی سرمایه‌گذاری EA در فناوری واقعیت مجازی و توجه ویژه به این فناوری بر کسی پوشیده نیست. EA همواره توجه ویژه‌ای به فناوری‌ها و شیوه‌های تعاملی نوین برای صنعت بازی داشته، برای اثبات صحت این مدعا کافی است ببینید که این کمپانی در صنعت بازی موبایل تا کجا پیش‌ رفته است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات