ویندوزفون در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 بلک‌بری را در بازار آمریکا پشت سرنهاده است

شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
ویندوزفون به آرامی در حال افزایش سهم خود از بازار ایالات متحده است، بطوری که این پلتفرم که اخیراً با معرفی ویندوزفون 8.1 اقبال فراوانی یافته و براساس آخرین آمارهای منتشر شده، سیستم عامل موبایل نوکیا در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بلک‌بری را پشت سرنهاده است. هرچند هنوز فاصله‌ی زیادی بین این پلتفرم با بازیگران اصلی این عرصه وجود دارد، اما مطمئناً در سال‌های آتی ویندوزفون به تهدید اندروید و iOS‌خواهد پرداخت.
تبلیغات

ویندوزفون در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با افزایش 1 درصدی سهم خود در بازار مواجه بوده که مجموع سهم این پلتفرم از بازار آمریکا را به 3 درصد افزایش داده است. ویندوزفون با سهم 3 درصدی از بازار آمریکا بلک‌بری را که در حدود 2 درصد از بازار را در اختیار دارد، پشت سرنهاده و در سودای افزایش سهم خود و دستیابی به رتبه‌های بالاتری در میان پلتفرم‌های موجود در بازار است. در آخرین آمار محاسبه شده که پیش از این منتشر شده بود، بلک‌بری با برخورداری از 3 درصد بازار بالاتر از ویندوزفون ایستاده بود.

اعداد و ارقام مربوط به آخرین آمار توسط موسسه‌ی تحقیقاتی نیِلسن جمع‌آوری شده است که برای محاسبه‌ی آن یک جامعه‌ی آماری 20,000‌ نفری از مشترکین تلفن‌های‌همراه در ایالات متحده را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند.

شاید بسیاری از کاربران براین باور باشند که اصلی‌ترین عامل رشد ویندوزفون تلفن‌های‌هوشمند تولید شده توسط کمپانی نوکیا است، هرچند مطمئناً برخی از افراد تولیدکنندگان دیگری را نیز در این امر دخیل می‌دانند. مطمئناً یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد ویندوزفون تلفن‌های‌هوشمند نوکیا است اما سامسونگ و اچ‌تی‌سی نیز در این بین حضور کمرنگی دارند. سامسونگ و اچ‌تی‌سی مجموعاً 0.7 درصد از کل تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی را از آن کرده‌اند که اچ‌تی‌سی با 0.4 درصد و سامسونگ نیز با 0.3 درصد به‌عنوان دومین و سومین تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی در بازار آمریکا مطرح هستند.

اکوسیستم کوپرتینویی‌ها با در اختیار داشتن 42 درصد از بازار آمریکا رتبه‌ی دوم را در اختیار خود دارد. iOS ‌تا حدودی قافیه را به اندروید باخته است، چرا که اندروید با سهمی 52 درصدی این اکوسیستم را پشت سرنهاده و خود را به‌عنوان اولین اکوسیستم آمریکا مطرح کرده است.

در مورد اکوسیستم اندروید نیز باید به این نکته اشاره کرد که سامسونگ با 28.7 درصد رتبه‌ی اول، ال‌جی با در اختیار داشتن 7 درصد در جایگاه دوم، موتورولا با 6.8 درصد در جایگاه سوم و اچ‌تی‌سی نیز با 5.7 درصد در رتبه‌ی بعدی قرار گرفته است.

WPShare

نک‍ته‌ی جالب توجه در مورد این گزارش، استفاده‌ی بیش از نیمی از کاربران 55 سال به بالای تلفن‌های همراه از تلفن‌های‌هوشمند است. این تحقیق گرایش افراد میان‌سال به برند خاصی را مشخص نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات