اپل تصاحب شرکت PrimeSense، کمپانی فعال در زمینه طراحی سنسورهای سه بعدی بدن انسان را تایید کرد

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مطالعه 1 دقیقه
اپل رسما تایید کرد که کمپانی فعال در زمینه طراحی و ساخت سنسورهای سه بعدی اسکن بدن انسان را تصاحب کرده است. PrimeSense همان شرکتی است که فناوری آن در کینکت مایکروسافت نیز بکار گرفته شده بود.
تبلیغات

مدت‌ها است که شایعه تصاحب PrimeSense توسط اپل به گوش می‌رسد، اما امروز این موضوع رسما از جانب خود این شرکت تایید شده است. براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل در حدود 345 میلیون دلار برای تصاحب PrimeSense هزینه کرده است.

PrimeSense به دلیل طراحی و توسعه نسل اول کینکت مایکروسافت معروف شد. شاید این پرسش در ذهن شما نیز شکل گرفته باشد که حالا تکلیف سنسور کینکت در ایکس باکس چه خواهد شد؟ آیا مایکروسافت برای توسعه آن به مشکل بر خواهد خورد؟ نسل اول کینکت با کمک کمپانی پرایم‌سنس توسعه داده شده بود و این سنسور در ایکس باکس 360 مورد استفاده قرار گرفت، اما مایکروسافت برای توسعه نسل دوم کینکت که در کنسول بازی ایکس باکس وان مورد استفاده قرار گرفته از فناوری خاص خود بهره برده است و از این رو نیازی به کمپانی PrimeSense نخواهد داشت.

شایعه شده که اپل قصد دارد از فناوری‌های تحت کنترل PrimeSense در تلویزیون هوشمند آینده خود استفاده کند تا کنترل تلویزیون از طریق ژست‌های حرکتی میسر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات