مایکروسافت، نرم‌افزار مترجم بینگ را برای ویندوزهای 8 و RT منتشر کرد

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز در وبلاگ رسمی جستجوگر خود، بینگ، اعلام کرد که نرم افزار مترجم بینگ از امروز در فروشگاه ویندوز در دسترس است. این نرم‌افزار ویژگی‌هایی دارد که در نوع خود بسیار جالب توجه‌اند. ما نیز در زومیت این نرم افزار را به طور مختصر آزمایش کردیم.
تبلیغات

مترجم بینگ مدت‌هاست که به صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت بینگ در دسترس است. حال مایکروسافت در اقدامی جدید نرم افزار این مترجم را به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز 8 و ویندوز RT قرار می‌دهد.

این مترجم از بیش از 40 زبان مختلف، از جمله فارسی، پشتیبانی می‌کند. همچنین از روش‌های مختلفی برای ترجمه استفاده می‌نماید مانند: ترجمه متن، ترجمه متن و قرائت آن به زبان مورد نظر و ترجمه متن داخل عکس‌ که بسیار جالب و کاربردی به نظر می‌رسد. نکته جالبی که در مورد این نرم‌افزار وجود دارد این است که شما می‌توانید از آن، حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید استفاده کنید و این خود یک برتری نسبت به مترجم گوگل تلقی می‌شود.

مایکروسافت در انتها خاطر نشان کرد که این محصول منحصرا برای ویندوز 8 و ویندوز RT طراحی و ساخته شده است و ماحصل سال‌ها تحقیق و تلاش در زمینه یادگیری ماشین بسیار پیشرفته در لابراتوارهای این شرکت می‌باشد.

مترجم بینگ قابلیت‌های زیادی دارد که سرویس ترجمه گوگل از ارائه آن عاجز است. اما نباید فراموش کرد که مهم‌ترین نکته در زمینه نرم‌افزار، در ابتدا، ارائه کار بدون نقص است و سپس به رخ کشیدن قابلیت‌های گوناگون. البته فعلا سزویس مترجم گوگل، متون را بهتر، با اشتباه کم‌تر و روان‌تر ترجمه می‌کند.‎

نمی‌توان این نکته را نیز فراموش کرد که هیچ کدام از این سرویس‌ها، حداقل برای زبان فارسی، ترجمه قابل قبولی را ارائه نمی‌کنند.‎

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات