موتورولا : گوشی Moto X در آمریکا ساخته و در تابستان عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
در کنفرانس D11 «دنیس وودساید» مدیرعامل موتورولا تایید کرد که شرکتش در حال کار کردن بر روی یک گوشی پرچمدار است و آن را Moto X نامید. این گوشی پرچمدار موتورولا قرار است که به طور کامل در ایالات متحده طراحی و تولید شود. به گفته وودساید این گوشی بسیار هوشمند است و می‌تواند موقعیت‌ها و شرایط گوناگون از قبیل هنگامی که کاربر مثلا در داخل ماشین است را تشخیص دهد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

Moto X از صفحه نمایش OLED بهره می‌برد و همانطور که گفتیم بنا بر ادعای مدیر عامل موتورولا می‌تواند شرایط گوناگون برای مثال هنگامی که در داخل جیب شماست و یا هنگامی که قصد عکس و تصویربرداری دارید را تشخیص داده و متناسب با موقعیت، خودش در انجام بهتر کارها به شما یاری رساند.

این پرچمدار جدید موتورولا قرار است در تگزاس آمریکا و در کارخانه‌ای به ابعاد 44,593 متر مربع که قبلا برای تولید گوشی‌های نوکیا استفاده می‌شد، تولید می‌شود. وودسایت می‌گوید:

این اولین تلفن هوشمند دنیا است که به طور کامل در ایالات متحده آمریکا ساخته می‌شود و ما به خود بابت این موضوع افتخار می‌کنیم.

بیشتر قطعات مورد استفاده در این گوشی در داخل ایالات متحده ساخته شده‌اند ولی برخی از قطعات از کشورهای تایوان، کره جنوبی و دیگر کشورها وارد می‌شوند. طراحی گوشی به نوعی است که قرار است با آیفون اپل و سری گلکسی سامسونگ رقابت کند و بنا به گفته وودساید چیزی که موتورولا به آن متعهد است کیفیت بسیار بالا و قیمت کم و مناسب می‌باشد.

مشخصات این گوشی هنوز به طور رسمی معرفی نشده‌اند ولی وودساید ادعا کرد که طول عمر باتری این گوشی دو برابر چیزی است که «لری پیج» مدیرعامل گوگل بر روی آن تاکید کرده بود. در ادامه فعالیت‌های موتورولا، این کمپانی با اپراتور‌های خدمات ارتباطی زیادی وارد مذاکره شده است که بنا به گفته وودساید پاسخ‌ها بسیار شگفت‌انگیز بوده‌اند.

مدیرعامل موتورولا که یک Moto X را در جیب خود داشت به کنفرانس آمده بود ولی هرگز آن‌را به «والت موسبرگ» و «کارا سویشر» مجریان D11 نشان نداد تا کنجکاوی همگان را به حد نهایت خود برساند. البته ظاهرا «سوندار پیچای» رئیس بخش اندروید گوگل این گوشی را دیده و با آن کار کرده است اما وودساید مصرانه ادعا می‌کند برخوردی که توسط گوگل با موتورولا می‌شود همان برخوردی است که با سایر شرکای گوگل در زمینه اندروید می‌شود و به قول معروف خون موتورولا رنگین‌تر از سایر شرکای تجاری گوگل نیست. وی همچنین گفت:

ما در حال استخدام کردن مهندسانی از گوگل هستیم اما اینجا یک نکته وجود دارد، و آن این است که هنگامی که یک گوگلی به موتورولا می‌آید دیگر متعلق به آن شرکت نیست بلکه متعلق به ماست و باید برای ما کار کند.

به هر حال چیزی که مانند روز روشن است این است که موتورولا متعلق به گوگل است و گوگل هر موقع که بخواهد می‌تواند به داخل اتاق‌های سری این کمپانی سرک کشیده و به طور مستقیم در اداره امور دخالت کند. زیرا سود موتورولا همانا سود گوگل است.

نکته آخر این است که شاید عرضه این تلفن پاسخی قاطع باشد به این سوال مهم که واقعا چرا گوگل، موتورولا را خرید؟

نظر شما در مورد Moto X موتورولا چیست؟ آیا این اقدام باعث جدایی هر چه بیشتر شرکای تجاری اندروید از گوگل خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات