اچ‌تی‌سی و داستان تکراری ضرردهی

چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ضرر 62 میلیون دلاری در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری HTC علی‌رغم وجود کورسوهای امید برای سه‌ماهه‌ی دوم ادامه دارد.
تبلیغات

همگان بر این حقیقت واقفند که اچ‌تی‌سی در حال رکود است؛ اما گویا کورسوی امیدی برای کمپانی تایوانی پدیدار شده است. براساس گزارش مالی اچ‌تی‌سی که در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال 2014 میلادی منتشر شده، اچ‌تی‌سی متحمل ضرری 62 میلیون دلاری شده است. اما به‌نظر می‌رسد سه‌ماهه‌ی دوم روزهای خوبی را برای اچ‌تی‌سی به‌همراه خواهد داشت.

با مقایسه‌ی ضرر 62 میلیون دلاری این کمپانی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی با سال پیش که اچ‌تی‌سی سودی 2.5 میلیون دلاری را به جیب زده بود، می‌توان به وخامت اوضاع پی‌برد. درآمد 1.10 میلیارد دلاری این کمپانی نیز در مقایسه با سال پیش از آن که برابر 1.14 میلیارد دلار است، شاهد کاهش می‌باشد. لازم به ذکر است که کارشناسان، پیش‌بینی درآمد 1.12 تا 1.18 میلیارد دلاری را داشتند که هیچ یک محقق نشده است.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، به‌نظر می‌رسد سه‌ماهه‌ی دوم در حکم بازگشت به روزهای خوش برای اچ‌تی‌سی باشد؛ چراکه این کمپانی به‌پشتوانه‌ی محصولاتی چون وان ام ۸ و همچنین دیزایر 818 در حال خودنمایی در بازار است. براساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود سود حاصل برای کمپانی تایوانی در حدود 60 تا 81.5 میلیون دلار باشد. درصورتی که اچ‌تی‌سی قدرت خروج از بحران را با استفاده از این محصولات داشته باشد، باید این حرکت را به حکم بازگشت دوباره برای اچ‌تی‌سی در نظر داشت.

هرچند سایه‌های سیاه بر عملکرد مالی اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سایه اقکنده است، اما می‌توان فروش بالای اچ‌تی‌سی وان ام۷، اچ‌تی‌سی وان مینی و اچ‌تی‌سی دیزایر 500 را به‌عنوان نقطه‌ی قوت فروش تایوانی‌ها در نظر گرفت. اچ‌تی‌سی فروش خوبی را پس از عرضه‌ی وان ام ۸ در چین به دست آورده است؛ بطوریکه ام ۸ در تایوان با استقبال خوبی روبرو شده است. در بازار چین و هند نیز نگرش خوبی به محصولات جدید اچ‌تی‌سی، وان ام ۸ و دیزایر 818 وجود دارد.

یکی از عمده مشکلات اچ‌تی‌سی نداشتن یک فلسفه‌ی بازاریابی قدرتمند برای بازار آمریکا است که یکی از مهم‌ترین بازارهای حال حاضر تلفن‌‌های‌هوشمند است. وان ام ۸ باید برای موفقیت با رقبای قدرتمندی چون گوشی سامسونگ گلکسی S5 و جی ۳ ال‌جی به مبارزه بپردازد.

اما به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی برای راند دوم رقابت نیز تدابیری اندیشیده است؛ چراکه شایعات حکایت از در راه بودن اچ‌تی‌سی وان ام ۸ پرایم دارند که با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805، صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن QHD و دوربین 18 مگاپیکسلی دو‌گانه در پشت دستگاه همراه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات