فروش پردازنده Tegra 4 انویدیا آن طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نمی‌رود

شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
با ورود و خوش درخشیدن شرکت‌هایی چون کوالکام و مدیاتک به عرصه ساخت پردازنده‌های موبایل، فشارها بر روی انویدیا و تراشه صاحب نام شرکت، Tegra 4، در حال افزایش است. با وجود تلاش انویدیا برای جذب مشتریان بزرگ و سفارشات وسیع، قیمت بالای نسخه‌ی چهارم تگرا مانع از موفقیت این شرکت شده و اکثر تولید کنندگان هنوز منتظر Tegra 4i هستند که با قیمت نازل‌تر، دارای همان مودم i500LTE کارامد است. در ادامه به بررسی دلایل اصلی ناکامی چهارمین تگرای انویدیا می‌پردازیم.
تبلیغات

بنابر گزارشات دیجی‌تایمز، فروش تگرا 4 از زمان عرضه چندان دلگرم کننده نیست.  این پردازنده قدرتمند که از چهار هسته Cortex-A15 با حداکثر فرکانس 1.9 گیگاهرتز برای مصارف سنگین و یک هسته‌ی پنجم بسیار کم مصرف برای امور سبک روزانه بهره می‌برد و با لیتوگرافی 28 نانومتری توسط TSMC تولید می‌شود.

از جمله شاخص‌ترین مشتریان فعلی تگرا 4 می‌توان به کامپیوتر AIO Slate21 کمپانی HP با نمایشگر 21.5 اینچی، دو تبلت از توشیبا به نام‌های ExcitePro و Excite Write در اندازه 10.1 اینچ و TransformerPad Infinity جدید ایسوس با روزولوشن 2560 در 1600 پیکسل اشاره کرد.

این محصولات با وجود نام و اعتبار کافی، جزء رده‌ی گران قیمت بازار محسوب می‌شوند و بطبع تقاضا برای آن‌ها کم‌تر است. در بازار امروز که بیشترین خواستار را تبلت‌های 7 یا 8 اینچی به خود جذب کرده‌اند، تبلت‌هایی که اغلب در دسته‌ی ارزان قیمت‌های بازار قرار می‌گیرند، نمی‌توان شانس چندانی را برای تگرا 4 متصور بود. این برخلاف نسخه‌ی سوم پردازنده‌ی انویدیا است که در تبلت نکسوس 7 گوگل استفاده شده بود و به سبب فروش بسیار بالای آن، سود کلانی را نصیب انویدیا کرد.

Tegra 4i که از هسته‌های مبتنی بر Cortex A9 استفاده کرده و دارای فرکانس 2.3 گاهرتزی می‌باشد، قدرت و بازده کم‌تر و به دنبال آن  قیمت نازل‌تری دارد و گذشته‌ از بهره مندی از مودم  i500LTE ، بیشتر از آن‌که از ویژگی‌های نسل چهارم تگرا برخوردار باشد، شبیه به نسل سوم  طراحی شده است. این درحالی است که تراشه اسنپ‌دراگون 800 کوالکام  به دلیل یدک کشیدن همان مودم بی‌سیم استفاده شده در Tegra4i، در نبرد احتمالی با پردازنده‌ی 8 هسته‌ای مدیاتک بر سر تصاحب بخش بزرگ بازار رقابت خواهد کرد.

مطمئنا تگرا 4 محصولی قدرتمتد و قابل اطمینان است و می‌تواند یکی از مهره‌های اصلی میدان باشد، البته به شرطی که انویدیا موفق شود شرکای تجاری و مشتریان خود را راضی به خرید آن بکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات