Google Now با تغییرات جدید از راه می‌رسد: کنترل پخش صوت و تصویر، نمایش تصاویر دوستان در کارت‌ها و بسیاری از قابلیت‌های جدید دیگر

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل اخیراً نسخه 3.4 اپلیکیشن جستجوی خود برای سیستم‌عامل اندروید را منتشر کرده است. این بروزرسانی شامل موارد نه چندان مهم و در برخی مواقع نه چندان ضروری در مورد قابلیت Google Now می‌باشد. اما همین موارد کوچک و شاید نه چندان مهم، می‌توانند تجربه کاربری کاربران را دستخوش تغییرات اساسی کنند.
تبلیغات

به عنوان مثال اکنون می‌توان با استفاده از دستورات صوتی، تنظیمات دستگاه‌های اندرویدی را تغییر داد و با اضافه‌شدن یک گزینه دم دستی نیز می‌توانید محل پارک‌کردن خودروی خود را پیدا کنید. این قابلیت قطعاً برای افرادی که گاهاً فراموش می‌کنند خودروی خود را برای آخرین بار کجا پارک کرده‌اند بسیار کاربردی است. با کالبدشکافی کدهای مربوط به این اپلیکیشن می‌توان بسیاری از قابلیت‌های جدید اپلیکیشن جستجوی گوگل و سرویس Google Now را دریافت.

در آغاز، Google Now اقدام به نمایش تصاویر ارسال شده توسط دوستان و نزدیکان شما بر روی کارت‌های مختلف می‌نماید. این اطلاعات از حساب کاربری افراد در شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس بدست می‌آید. همچنین علاوه بر نمایش تصاویر، اطلاعات مکانی آن‌ها نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. شاید گوگل در نظر دارد آن دسته از تصاویر دوستان کاربران را نمایش دهد که در نزدیک‌ترین محل به آن‌ها گرفته شده‌اند. همچنین اکنون گزینه‌های +1 و ایمیل‌کردن نیز در این کارت‌ها رؤیت می‌گردند.

یکی دیگر قابلیت‌های جدید Google Now علاوه بر فراهم‌کردن امکان کنترل پخش موسیقی، اضافه‌شدن یک کارت جدید برای کنترل‌کردن پخش فایل‌های چند رسانه‌ای می‌باشد. برخی معتقدند که این ویژگی تنها با اپلیکیشن Google's Play Music به طور کامل یکپارچه می‌گردد؛ اما این احتمال وجود دارد که مابقی پخش‌کننده‌های موسیقی نیز بتوانند با آن یکپارچه شده و از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

مضاف بر این‌ها، یک کارت جدید با قابلیت عملکردی مشابه با تایمر، کارت‌های جدید برای نمایش اطلاعات گوناگون ورزشی و همچنین نمایش اطلاعات مربوط به سیر و سفر نیز به Google Now اضافه می‌شوند. یک کارت مخصوص برای نمایش کالاهایی که در نزدیکی کاربر قرار دارند نیز نمایش داده می‌شود. احتمالاً این قابلیت با استفاده از جستجوهای اخیر کاربر کار می‌کند.

تمامی این اطلاعات از کند‌و‌کاو فایل APK اپلیکیشن جستجوی گوگل به دست آمده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات