تغییر روش ارائه‌ی اینترنت پرسرعت به هوایپما‌ها توسط Gogo

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
همان‌طور که می‌دانید، این روزها در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، مسافران پروازهای شرکت هوایی نیز قادر هستند تا در آسمان از اینترنت بهره بگیرند، اما ارسال سیگنال‌های اینترنتی از زمین برای هواپیمایی که با سرعت ۵۰۰ متر بر ثانیه در حال حرکت است، کار چندان ساده‌ای نیست.
تبلیغات

هم‌اکنون شرکت‌های هوایی برای امکان برقراری اتصال با اینترنت در هواپیماهای خود از ماهواره‌ها و انواع برج‌های ارسال اطلاعات روی زمین بهره می‌برند که کاربران از این طریق قادر به استفاده از اینترنت و چک‌کردن ایمیل یا سر زدن به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی در فاصله‌ی 9,000 متری سطح زمین می‌شوند.

اما آیا نسل بعدی اتصال برای انتقال اطلاعات به هواپیما در حال راه‌اندازی است؟ Gogo نام شرکت است که در زمینه‌ی انتقال داده‌ها و راه‌اندازی شبکه‌های هوایی فعالیت می‌کند. این شرکت در حال پیاده‌سازی سیستم نوینی است که روش ارسال اطلاعات در پروازهای داخلی را از آنتن‌های مخابراتی و پروازهای بین‌المللی را انتقال اطلاعات ازطریق ماهواره‌ها به یک سیستم جدید با ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه انتقال می‌دهد.

Gogo اعلام کرده است که هنوز راه درازی تا پیاده‌سازی چنین سیستمی وجود دارد. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در حال ارائه‌ی اینترنت در پروازهای خود هستند و حتی اخیراً شاهد پخش زنده‌ی بازی‌های جام‌جهانی نیز بودیم. حال آنکه بخش اعظمی از ناوگان هوایی کشورمان استانداردهای لازم برای یک پرواز معمولی را نیز دراختیار ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات