تماشا کنید: IBM در حال توسعه یک سیستم کامپیوتری است که مانند انسان فکر می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
دانشمندان آی‌بی‌ام مشغول توسعه یک اکو سیستم نرم‌افزاری هستند که قادر است از سیستم‌های محاسباتی شناختی (Cognitive Computing) به منظور برقراری تعامل هرچه بیشتر و طبیعی‌تر با انسان، استفاده کند.
تبلیغات

سیستم‌های محاسباتی شناختی می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین آموزش داده شوند. آیا این فناوری پیچیده به نظر می‌رسد؟ بله! زیرا که واقعا هم اینگونه است. آی‌بی‌ام شرح می‌دهد که سیستم‌های کامپیوتری قابل برنامه نویسی که ما امروزه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، چندین دهه قبل طراحی و ساخته شده‌اند و کاربرد اصلی آن‌ها حل مسائل عددی است.

در دنیایی که امروزه ما در آن زندگی می‌کنیم، داده‌ها به صورت هم‌زمان و در حجم بسیار زیاد و کمیت‌های مختلف درسراسر جهان تولید می‌شوند. تکنولوژی ای که ما هم اکنون در حال استفاده از آن هستیم، دیگر توان کمک به ما در حل مسائل و مشکلات روزمره را ندارند.

«دارمندرا مودا»، مدیر ارشد مرکز تحقیقات آی‌بی‌ام می‌گوید:

معماری سخت‌افزاری و برنامه‌های کامپیوتری به شیوه‌ای کاملاً نزدیک به هم قرار گرفته‌اند، معماری جدید به‌طور خودکار باعث به وجود آمدن یک پارادایم فکری نیز خواهد شد.

این سیستم جدید، دقیقاً شبیه به مغز انسان ساخته شده و از تعداد زیادی هسته‌های نوروسیناپتیکس برای برقراری ارتباط و انجام محاسبات، تشکیل شده است. این مدل از طراحی باعث می‌شود که این کامپیوتر توانایی پردازش دستورها و اطلاعات را درست شبیه به مغز انسان داشته باشد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به توضیحاتی که محققین این پروژه در مورد آن بیان می‌کنند را تماشا کنید:

نظر شما در مورد این سیستم کامپیوتری جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات