تغییر در عملکرد سنسور دوربین‌ برای بهبود عمر باتری تلفن‌های هوشمند

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر کسی پوشیده نیست که یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان باتری تلفن‌های هوشمند، دوربین آن‌ها است. تاکنون تنها راه حل موجود، بزرگ‌تر کردن ابعاد و افزایش ظرفیت باتری‌ها بوده، اما تحقیقات جدید ثابت کرده‌اند که می‌توان با تغییر در شیوه‎ی عملکرد سنسور دوربین‌ها، تا حد قابل توجهی به بهبود عمر باتری‌ کمک کرد.
تبلیغات

تحقیقات صورت گرفته توسط مایکروسافت و دانشگاه رایس به پیدایش راه حلی منجر شده که کاربران تلفن همراه را از دردسرهای تخلیه زودهنگام شارژ باتری‌ نجات می‌دهد.

بعد از برسی نتایج مطالعات بر روی پنج سنسور مختلف، ثابت شد که قدرت سنسورها و کیفیت عکس‌های ثبت شده تقریبا تفاوت چندانی در میانگین مصرف انرژی ایجاد نمی‌کند. زیرا دوربین دستگاه حتی هنگامی‌که در حالت بی‌کار و بدون استفاده قرار دارد نیز میزان قابل توجهی از انرژی ذخیره شده در باتری را به مصرف می‌رساند. بدین معنا که با ورود به اپلیکیشن دوربین، حتی اگر عکسی هم ثبت نکنید، باز هم از شارژ باتری دستگاهتان کاسته خواهد شد.

Microsoft-Rice-Research-Sensor-1

راه حل پیشنهادی گروه نیز استفاده از سیستمی برای بردن دوربین به حالت آماده‌باش در زمان بیکاری است. به عبارت دیگر در هنگام بیکاری دوربین، دیافراگم بسته شده و سنسور غیر فعال می‌شود و در زمان عکاسی مجددا فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.

به گفته محققان، این روش تا 95% بازدهی داشته و استفاده از آن در دستگاه‌های متکی به دوربین مانند عینک گوگل بسیار مفید خواهد بود. قرار است تا از این راهکار نوین در نمایشگاه MobiSys امسال که در شهر تایپه برگزار می‌شود، رونمایی شود.

آیا شما هم با مشکلات باتری دست و پنجه نرم می‌کنید؟ پس بدانید که کمک در راه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات