دل و مایکروسافت یک توافق‌نامه دوجانبه در خصوص اندروید به امضا رساندند

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
مطالعه 1 دقیقه
توافقات پتنتی مایکروسافت با سازندگان دستگاه‌های اندرویدی یا دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم، معمولاً یک‌طرفه و تنها به سود ردموندی‌ها است. در این حالت سازندگان، توافقات اجازه‌نامه را پذیرفته و مایکروسافت در مقابل می‌پذیرد که آن‌ها را مورد پیگرد قضایی قرار ندهد. در هر حال، ردموندی‌ها به تازگی سنت‌شکنی کرده و یک پیمان دوجانبه را با کمپانی دل به امضا رسانده‌اند.
تبلیغات

 با وجود اینکه دل همچنان موظف به پرداخت حق امتیاز به مایکروسافت در ازای فروش دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم گوگل است، اما در مقابل اجازه استفاده از پتنت‌های خود در کنسول ایکس‌باکس را به مایکروسافت اعطا خواهد کرد. اینکه چنین توافقی چه سودی (البته اگر سودی در کار باشد) به حال گیمرهای کنسول ایکس‌باکس خواهد داشت، همچنان مشخص نیست .

بنا بر گفته‌ی مایکروسافت، این توافقنامه "ادامه‌ای خواهد بود بر سی سال رابطه‌ی تجاری میان مایکروسافت و دل که به موجب آن تکنولوژی‌هایی در سطح جهانی به مشتریان عرضه شده است".

آنچه از ظاهر این توافق به وضوح قابل تشخیص است، این خواهد بود که دل از این پس می‌تواند با خیال راحت به فروش تبلت‌های اندرویدی و کروم‌بوک‌های خود نظیر Chromebook 11 بپردازد؛ بدون آنکه از جانب تهدیدهای قضایی مایکروسافت ترسی به خود راه دهد.

مایکروسافت طی چند سال گذشته با بیش از 20 کمپانی توافق‌نامه‌هایی با موضوع اندروید و کروم به امضا رسانده است؛ اما هیچ‌گاه بصورت عمومی بیان نکرده است که کدام پتنت‌ها را در این خصوص در اختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات