سامسونگ به نقض حقوق کارگران برزیلی متهم شد

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرایط کاری سخت کارگران در یکی از کارخانه‌های عظیم شرکت سامسونگ در آمازون، سامسونگ را در وضعیت بدی قرار داده است. دادستان‌های برزیلی در صدد هستند، شرکت کره‌ای سامسونگ الکترونیکس را به علت آنچه «نقض حقوق کارگران» نامیده‌اند تحت پیگرد قانونی قرار دهند. در ادامه با این خبر از زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دادستان‌ها، سامسونگ را به مجبور کردن کارگرانش به کار کردن‌های طولانی و خسته‌کننده، بدون تعویض شیفت و استراحت کافی متهم کرده‌اند.

دفتر دادستانی مانائوس می‌گوید یکی از کارگران گزارش داده که در یک روز نزدیک به ۳‌هزار موبایل را بسته‌بندی کرده است.

سامسونگ در بیانه‌ای اعلام کرده که به زودی، رسما به این مسأله پاسخ خواهد داد. سامسونگ در ادامه توضیح داده که در ارائه تحلیل‌ها و رسیدن به نتیجه نهایی به طور کامل با مقامات برزیلی همکاری خواهد کرد:

هنگامی که صحبت از سلامتی، ایمنی و محیط کاری باشد، ما به ارائه استانداردهای بالا به تمام همکاران خود در سراسر دنیا متعهد هستیم.

در کارخانه سامسونگ در برزیل حدود ۶ هزار نفر کار می‌کنند. بنا به گفته‌‌های دادستانان یک کارگر در این کارخانه، تنها ۳۲ ثانیه برای اسمبل کردن یک تلفن‌همراه و ۶۵ ثانیه برای اسمبل کردن هر تلویزیون فرصت دارد.

در مدارکی که به دفتر دادستانی مانائوس ارائه شده، کارگران اعلام کرده‌اند که تعویض شیفت کاری، گاهی ۱۵ ساعت طول می‌کشد و بعضی از آن‌ها به علت ایستادن به مدت طولانی، در ناحیه کمر و پاهای خود احساس درد می‌کنند.

دفتر دادستانی خواهان پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار غرامت از طرف سامسونگ شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات