Siri و Google Now را فراموش کنید؛ دستیار صوتی انسانی Ooloo پاسخ شما را خواهد داد

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
از آغاز ارائه‌ی سرویس‌های Google Now و Siri ویدئوهای طنز و جدی بسیاری در خصوص این مساله ساخته شد که چه می‌شد اگر به واقع یک انسان پشت این سرویس‌ها به تمام سوال‌های عجیب و جدی شما پاسخ می‌گفت... خب اکنون با یک نمونه‌ی کاملا جدی از چنین سرویسی روبرو هستیم که البته نه توسط اپل ساخته شده و نه گوگل.
تبلیغات

تصور می‌کنید دستیارهای صوتی دیجیتال هنوز به هوشمندی مورد نیاز نرسیده‌اند؟ آیا شما هم با مواردی مواجه شده‌اید که این دستیارها به بدترین شکل ممکن به جستجوی نیازهای شما پرداخته و شما را مجبور کنند خودتان آستین را بالا زده و به جستجوی سوال یا نیاز خود بپردازید؟ شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که در این بازار داغ توسعه‌ی هوشمندی دستیارهای صوتی دیجیتال، شرکتی به فکر ارائه‌ی یک دستگاه صوتی انسانی اقدام کند.

شرکتی که توسعه‌ی سرویس iDrive را برای ارائه‌ی سرویس‌های ابری ارزان قیمت بر بستر اندروید و iOS بر عهده داشته، اکنون راهکار بسیار متفاوتی را برای دستیارهای صوتی برگزیده که Ooloo نامیده شده و از آن بعنوان "Siri با استفاده از انسان‌های واقعی" یاد می‌شود. به بیان بهتر، Ooloo چیزی شبیه به سرویس Mayday آمازون است با این تفاوت که Ooloo برای هرآنچه که شما از یک سرویس جستجو انتظار خواهید داشت ساخته شده است.

به جای اینکه یک دستیار صوتی مجازی داشته باشید که بخواهید تمام سوالات شما را پاسخ بگوید اما ببینید که در تمام اوقات متوجه شما نشده یا عملکرد خلاف انتظار دارد، Ooloo بر افراد واقعی با تجربه تکیه داشته و کاملا درک خواهد کرد که کاربر دقیقا به دنبال چه چیزی است. کافی است کاربر یک گوشی را برداشته و هر سوالی که داشته باشد را بپرسد، و تیم Ooloo کاملا آماده‌ی پاسخگویی به آن پرسش خواهند بود. زمانی که پاسخ آماده شد، یک اعلان بر روی گوشی کاربر نمایان خواهد شد.

Ooloo برای اندروید و iOS در دسترس بوده و به کاربر امکان می‌دهد با یک تپ ساده به ضبط سوال خود و ارسال آن برای تیم Ooloo بپردازد. همچنین از اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی کاربر نیز برای ارائه‌ی پاسخ‌های مرتبط‌تر استفاده خواهد شد و کاربران نیز قادر هستند به پاسخ ارائه شده از سوی سرویس بازخورد و امتیاز دهند.

سرویس و اپلیکیشن Ooloo در حال حاضر بصورت رایگان در دسترس قرار دارند چرا که تیم پشت آن، در حال حاضر تمرکز خود را بر روی توسعه‌ی سرویس و گسترش جامعه‌ی کاربری قرار داده‌اند.

حال که صحبت از تیم Ooloo به میان آمد، لازم است به شما اطلاع دهیم که حدود 50 نفر در ساعات مختلف شبانه‌روز برای پاسخگویی به درخواست‌ها و پرسش‌ها آماده به کار هستند که در نتیجه، تخمین زده می‌شود زمان انتظار برای پرسش‌های ساده تنها چند ثانیه، و برای پرسش‌های پیچیده تا حداکثر 5 دقیقه باشد. این سرویس نیز همچون دستیارهای مجازی برای پاسخگویی به نیازهای شما به پایش وب می‌پردازد با این تفاوت که بدلیل ماهیت انسانی، کار خود را بهتر و دقیق‌تر از Google Now ،Siri یا Cortana به انجام خواهد رساند.

Ooloo تنها برای 24 ساعت به ذخیره ی داده‌های کاربر از جمله پرسش و پاسخ انجام شده خواهد پرداخت و iDrive می‌گوید که داده‌های دریافت شده از کاربران به هیچ عنوان در فعالیت‌های شرکت مورد استفاده قرار نخواهد گرفت و به کمپانی‌های ثالث نیز واگذار نخواهد شد و تنها برای جلوگیری از بروز مشکلات و مسائل ارزیابی به مدت 24 ساعت در آرشیو قرار خواهند گرفت.

پاسخ‌های بیشتر در خصوص نحوه ی عملکرد این سرویس، قوانین استفاده و لینک دانلود برای اندروید و iOS را در وب‌سایت رسمی Ooloo  خواهید یافت. نظر شما در خصوص این سرویس چیست؟ آیا آن را به دستیار صوتی سیستم‌عامل خود ترجیح خواهید داد؟ نظر شما در خصوص موفقیت یا عدم اقبال عمومی به این سرویس جالب چیست؟ دیدگاه خود را با ما و سایر خوانندگان زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات