حدس بزنید چه شرکتی صفحه نمایش 5.7 اینچ QHD AMOLED با بیشترین تراکم پیکسلی را معرفی کرده است؟

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
مطالعه 3 دقیقه
بزرگ‌ترین شرکت توسعه دهنده صفحه‌نمایش‌های AMOLED سامسونگ است، اما اولین کمپانی که توانسته این صفحه نمایش‌های را به رزولوشن QHD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برساند، شرکت دیگری به نام AUO است. در ادامه مطلب جزییات مربوط به این صفحه نمایش را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

مدت‌ها است که در مورد ارائه یک صفحه‌ نمایش با رزولوشن 1440 در 2560  توسط سامسونگ خبرها‌یی می‌شنویم و اگر به یاد داشته‌ باشید این شایعه ابتدا در مورد صفحه نمایش گلکسی S5 مطرح شد؛ پس از اعلام رسمی مشخصات فنی  گلکسی S5 شایعاتی مبنی بر سری لوکس F سامسونگ و استفاده از این نمایشگرها قوت گرفت و در نهایت احتمال استفاده فبلت گلکسی نوت 4 از نمایشگر‌های QHD مطرح شد.

شاید تمام این موارد دلایل خوبی باشند تا به محض مواجه شدن با سوال بالا پاسخ ما سامسونگ باشد ولی دنیای گوشی‌های هوشمند سرشار از اتفاقات غیر‌منتظره است و این شرکت AUO است که موفق به انجام این کار شده‌ است.

این شرکت تایوانی یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان پنل‌های نمایشی است که مشتریان مختلفی از جمله خود سامسونگ دارد.

این شرکت اخیرا اعلام کرده که موفق به ساخت با‌ کیفیت‌ترین نمایشگر 5.7 اینچی  AMOLED دنیا شده است که رزولوشن آن 1440 در 2560 بوده و تراکم پیکسلی آن 513 پیکسل در اینچ است. پیش از این بالاترین کیفیت رزولوشن تصویر متعلق به گوشی Oppo Find 7a بود که مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 538 پیکسل در اینچ است با این تفاوت که oppo از صفحه‌نمایش LCD بهره می‌برد و حتی هنوز برای فروش عرضه نشده‌ است. گوشی دیگری که پنل QHD دارد Vivo Xplay 3S است که دارای نمایشگر 6 اینچی است که حتی در حال حاضر قابل خریداری است ولی این گوشی نیز از صفحه نمایش ال‌سی‌دی استفاده می‌کند، همچنین تراکم پیکسلی آن 490 پیکسل در اینچ است، بنابر‌این هنوز به باشگاه 500 تایی‌ها نپیوسته‌ است.

بنابر‌این تا به امروز نمایشگر 5.7 اینچی ساخت شرکت تایوانی AOU بیشترین رزولوشن را در بین نمایشگرهای AMOLED در اختیار دارد و البته این شرکت اعلام کرده است که موفق به ساخت نمایشگر 6 اینچی AMOLED با کیفیت QHD نیز شده است. علاوه بر موارد ذکر شده این شرکت تایوانی به فکر گجت‌های پوشیدنی نیز بوده‌ است و نمایشگر 1.6 اینچی AMOLED را نیز برای این قبیل محصولات معرفی نموده است. خلاقیت این شرکت به اینجا نیز ختم نمی‌شود و یکی از باریک‌ترین نمایشگر‌های 5 اینچی AMOLED با رزولوشن 720p که فقط 0.57 میلی‌متر ضخامت دارد و قابلیت لمس 10 نقطه بطور همزمان را نیز دارا است، معرفی کرده‌ است که اولین کاندیدای باریک‌ترین صفحه‌نمایش میان‌رده دنیا است.

نتیجه‌ای که از موارد بالا می‌توان گرفت این است که اگر شرکت AUO توانسته‌ است که صفحه‌نمایش 5.7 اینچی AMOLED با کیفیت QHD و تراکم 513 پیکسل در اینچ را معرفی نماید پس به راحتی می‌توان تصور کرد که گلکسی نوت 4 مجهز به چنین نمایشگری باشد مگر آن‌که سامسونگ همه ما را با ارائه نوت 4 مجهز به نمایشگر خمیده YOUM شگفت‌زده نماید.

شما کدام نمایشگر را برای فبلت گلکسی نوت 4 مناسب می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات