گزارش مالی سونی در سه ماهه سوم 2013: عملکرد فراتر از انتظار به لطف فروش بالای تلفن‌های هوشمند

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی امروز گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه سوم سال 2013 را منتشر کرد. این کمپانی ژاپنی که طی سال‌های اخیر با افت شدید درآمد دست به گریبان بود، به لطف تمرکز ویژه برروی بخش موبایل و استقبال کاربران از تلفن‌های هوشمند سری اکسپریا توانست در مسیر درآمدزایی قرار گیرد. سونی در گزارش اخیر خود خبر از سود عملیاتی 151 میلیون دلاری در سه ماهه سوم 2013 را داد.
تبلیغات

سونی در سه ماهه سوم سال 2013 حدود 14.8 میلیارد ین معادل 151 میلیون دلار سود عملیاتی یا همان سود ناخالص را داشته است. با این وجود هرچند بخش موبایل این شرکت عملکرد فوق العاده‌ای داشته اما بخش مربوط به سرگرمی‌ها چندان موفق نبوده است.

بخش موبایل سونی در فصل سوم 2013 توانسته 418.6 میلیارد ین معادل 4.27 میلیارد دلار درآمد را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان آورد. که نسبت به سال گذشته در همین فصل 39 درصد رشد داشته است.

بخشی سونی-پیکچر که به تولید فیلم‌ و محتوای تصویری می‌پردازند در فصل گذشته 181 میلیون دلار ضرر داده است. دلیل این ضرر نیز عدم استقبال کافی از فیلم سینمایی White House Down در مقایسه با فیلم Amazing Spider-Man در سال گذشته است. مدیرعامل سونی اعلام نموده که آن‌ها سخت در تلاش هستند تا مجددا این بخش را به سوددهی بازگردانند.

همانطور که پیش تر نیز پیش بینی شده بود بخش های صوتی و تصویری، تلویزیون، دوربین دیجیتال و PC سونی عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند و حتی کم‌تر آنچه پیش بینی می‌شد فروش کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات