تیم کوک: اپل سال‌ها پیش می‌توانست آیفون بزرگ‌تر تولید کند!

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک می‌گوید اپل مدت‌ها قبل هم می‌توانسته آیفون بزرگتر تولید کند، اما نکرده، به جای آن صبر کرده و اکنون چیزی را ساخته که محصولی برتر به حساب می‌آید. در ادامه با زومیت باشید تا بیشتر در مورد صبحت‌های کوک با شبکه PBS بخوانیم.
تبلیغات

«ما سال‌ها پیش می‌توانستیم آیفون بزرگتر تولید کنیم. تنها ساخت یک گوشی بزرگ‌تر اهمیت ندارد...اینکه بتوان یک تلفن از هر جهت بهتر از گذشته تولید کرد مهم است. به همین خاطر ما زمانی شروع  به ساخت چنین محصولی کردیم که شرایط مهیا باشد و ما فکر می‌کنیم اکنون هر دو تکنولوژی صفحه نمایش، باتری؛ نرم‌افزار و حتی سایر موراد دیگر این آمادگی را داشتند». اینها جمله‌‌هایی هستند که تیم کوک به چارلی رُز مصاحبه‌ کننده شبکه PBS می‌گوید.

کوک می‌گوید همین مسئله برای آیپاد، آیفون و آیپد و هر محصولی که در آینده شرکت ما بسازد مطرح است، همانطور که در مورد اپل واچ انجام شد. او معتقد است که با وجود اینکه ساعت هوشمند این شرکت دیر‌تر از ساعت دیگر‌ شرکت‌ها، از راه خواهد رسید اما اپل توانسته ۴۰۰ تا ۵۰۰ قطعه در یک چیپ واحد بر روی این ساعت جای دهد. «یک کامپیوتر را در یک چیپ گذاشتیم، شما مطلع هستید، این اولین باری است که ما این کار را انجام داده‌ایم»!

با وجود این صحبت‌ها از طرف تیم کوک، اسناد داخلی که در جریان جنگ پتنتی بین سامسونگ و اپل لو رفته بود چیز دیگری می‌گوید! «مشتری‌ها چیز‌هایی از می‌خواهند که ما نداریم.» این جمله در بالای یکی از اسلاید‌های کنفرانسی نوشته شده بود که به منظور تعیین برنامه‌های اپل در سال ۲۰۱۴، در آوریل ۲۰۱۳ برگزار شد. در آن کنفرانس تصمیم بر این شد که اپل گوشی‌های هوشمند کمتر از ۳۰۰ دلار و با صفحه نمایش بزرگتر از ۴ اینچ تولید می‌شوند. تیم کوک همچنین در جریان برگزاری این کنفرانس گفته: قدرت تقاضای زیاد مشتریان «از محصولاتی ارزان‌تر و با صفحات نمایش بزرگتر به وجود می‌آید.» البته این جمله آخر همین هفته به حقیقت تبدیل شد و اپل با تولید آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس که هر کدام به ترتیب صفحات نمایش ۴.۷ و ۵.۵ اینچی در اختیار دارند، قرار است به تقاضا‌های بسیاری از کاربران پاسخ دهد.

تیم کوک تنها درباره آیفون‌ها و اپل واچ جدید صحبت نکرد، بلکه او در مورد تصاحب شرکت بیتس، استیو جابز و رقیب اصلی اپل نیز اظهار نظر‌هایی کرده که به اختصار می‌توانید در زیر آن‌ها را مطالعه کنید:

  • او در مورد مشکل امنیتی آی کلود می‌گوید: مشکل پیش آمده هک شدن نبود و تنها یک حمله فیشینگ محسوب می‌شود. اپل سعی‌ دارد در آینده‌ای نزدیک آگاهی‌های لازم را به اطلاع مردم برساند.
  • تیم کوک می‌گوید: نمی‌دانستم به عنوان مدیر عامل بعد از استیو جابز انتخاب خواهم شد. استیو با من درباره مدیر عامل شدن اپل صحبت کرده بود و می‌دانم که او مدت زیادی به این موضوع فکر می‌کرده است.
  • در اظهار نظری جالب او می‌گوید: رقیب اصلی ما گوگل است. زمانی که از او پرسیده می‌شود چرا سامسونگ نیست، کوک می‌گوید گوگل است که اندروید را برای سامسونگ و سایر شرکت‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • کوک معتقد است گوشی هوشمند فایر فون آمازون موفق نخواهد شد: آن‌ها با گوشی به میدان آمده‌اند که شما در جاهای زیادی آن را نمی‌بینید.
  • کوک می‌گوید اپل هیچ برنامه‌ای برای ورود به شبکه‌های اجتماعی ندارد، همچنین گزارش‌های درباره تصاحب Path توسط اپل را مردود خواند و گفت: انتخاب ما ادغام  و یکپارچگی سرویس‌هایی مانند فیسبوک و توییتر است.
  • مثل همیشه کوک گفت اپل در حال کار بر روی محصولاتی فوق‌العاده است که هیچ کس از آن‌ها خبر ندارد و حتی درباره‌ آن‌ها شایعاتی هم وجود ندارد.
  • در آخر نیز نظر تیم کوک درباره بنیان‌گذار و مدیر عامل پیشین اپل یعنی استیو جابز پرسیدند، که او گفت: او در قلب من است...در اعماق DNA اپل حضور دارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات