ادوبی فوتوشاپ بزودی به سیستم‌عامل کروم راه خواهد یافت

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
کروم‌بوک‌های گوگل و سیستم‌عامل سوار شده بر روی آن‌ها، تا کنون به اندازه‌ی کافی در خصوص تمرکز بر روی کلود با نقدها و بررسی‌های متعدد روبرو شده‌اند. با این وجود تقاضا برای این کروم‌بوک‌ها طی چند ماه گذشته با سیر صعودی مواجه بوده است. امروز گوگل اعلام کرده که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر یعنی ادوبی فوتوشاپ بزودی راه خود را به سیستم‌عامل کروم باز خواهد کرد.
تبلیغات

 کروم‌بوک‌ها جایگزین ارزان قیمت و مناسبی برای افرادی هستند که اغلب فعالیت‌شان به برنامه‌های واژه پرداز، وب‌اپلیکیشن‌ها، مرور وب، تماشای فایل‌های چند رسانه‌ای و مسائل از این دست خلاصه می‌شود. حال گوگل در تعامل با ادوبی، از آغاز توسعه‌ی نسخه‌ای از فوتوشاپ برای کروم‌بوک‌ها خبر داده است. این اپلیکیشن قرار است به طور کامل با سرویس گوگل درایو هماهنگ باشد تا فایل‌های ذخیره شده و هرگونه تغییری که توسط کاربر اعمال می‌شود مستقیما در اکانت گوگل درایو ذخیره گردد. بر همین اساس شما مجبور نخواهید بود هر بار برای اعمال تغییرات در فایل‌های ذخیره شده به دانلود و سپس آپلود دوباره‌ی آن‌ها بپردازید و تغییرات مستقیما از اپلیکیشن فوتوشاپ به سرویس ابری شما ارسال خواهند شد.

کروم بوک‌ها سریع بوده، کاربری ساده‌ای دارند و از امنیت مناسبی برخوردار هستند. این دستگاه‌ها بهترین خصوصیات کلود را مستقیما به دسکتاپ شما می‌آورند؛‌ خواه این سرویس گوگل درایو باشد، یا تصاویر گوگل پلاس و جیمیل. امروز در همکاری با ادوبی، ما به مجموعه‌ی Creative Cloud و ورود آن به کروم‌بوک‌ها خوش‌آمد می‌گوییم که در مرحله‌ی اول با نسخه‌ای از فوتوشاپ آغاز خواهد شد. این سرویس ابتدا در اختیار کاربران ایالات متحده قرار خواهد گرفت که از حساب غیررایگان Creative Cloud بهره می‌برند. بنابراین برنامه‌ی فوتوشاپ محبوب شما اکنون در کروم‌بوک‌ها حاضر خواهد بود.

لازم به ذکر است که این نسخه از اپلیکیشن فوتوشاپ یک نسخه‌ی کامل و در بر گیرنده‌ی تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌ها نبوده و قرار نیست جایگزینی برای نسخه اصلی باشد. ویژگی‌های مشخصی در این نسخه از فوتوشاپ غایب خواهند بود که بیشتر بخاطر محدودیت‌های سخت‌افزاری کروم‌بوک‌ها اعمال شده است. در هر حال با این وجود، اقدام صورت گرفته قدمی مثبت در راستای توسعه‌ی سیستم‌عامل کروم محسوب می‌شود. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات