اپل قطعا از فناوری اسکن اثر انگشت در آیفون 5S استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل در نسل بعدی آیفون و آیپد ماژول اسکن اثر انگشت را به طور کامل به کار می‌گیرد. این ویژگی جدید باعث خواهد شد تا کاربران، تعامل بیشتری با iOS 7 برقرار کنند و امنیت اطلاعات آنها نیز افزایش یابد.قابلیت اثر انگشت خوان وجه تمایز بارز آیفون 5 و آیفون 5S خواهد بود.
تبلیغات

«برایان وایت»، تحلیلگر ارشد اقتصادی سخنان بالا را بیان کرده و این طور که به نظر می‌رسد، اضافه شدن فناوری اسکن اثر انگشت، موجی نو در فعل و انفعالات اقتصادی اپل پدید خواهد آورد که بیش از پیش بر ثروت این شرکت خواهد افزود.

این فناوری قرار است درست بر روی دکمه معروف Home، قرار بگیرد؛ به این صورت که کاربر برای باز کردن قفل گوشی کافیست تنها، انگشت خود را بر روی آن قرار دهد تا گوشی به صورت خودکار از حالت قفل خارج شود. با استفاده از این روش، دیگر، کاربر مجبور نخواهد بود تا برای باز کردن قفل گوشی، 4 کلمه رمز را وارد نماید و از این طریق در طی روز، زمان نسبتا زیادی را صرفه جویی خواهد کرد.

اما این همه ماجرا نیست. اپل شرکتی است که علاوه بر جنبه‌ فناوری، جنبه‌های بیولوژیکی و روان‌شناختی را نیز در نظر می‌گیرد. برای مثال استفاده مداوم از این ویژگی جدید علاوه بر سریع بودن، حس بهتری را نیز به صاحبان گجت‌های اپل القا می‌کند؛ زیرا در روش قبلی چنانچه کلمه عبور لو می‌رفت، هر کسی می‌توانست قفل گوشی یا تبلت را باز کرده و به سوء استفاده احتمالی بپردازد، حال، دیگر خبری از کلمه عبور نیست و هیچ کس به جز صاحب گجت، نمی‌تواند قفل را باز کند و این خود، حس امنیت بیشتری را به کاربران القا می‌کند. نکته دوم اینکه اپل سال گذشته شرکت Authentic که بر روی فناوری‌های اسکن اثر انگشت کار می‌کرد را به قیمت 356 میلیون دلار خرید. شرکت Authentic که پتنت‌های بسیاری را در این زمینه خاص به ثبت رسانده است، تکیه‌گاهی بسیار مطمئن برای اپل محسوب می‌شود. حال تمامی پتنت‌های مربوط به این فناوری خاص در اختیار اپل است و می‌توان مطمئن بود که تقریبا رقبای این شرکت حق ندارند از آن در محصولات خود استفاده کنند، پس این یک فناوری انحصاری برای اپل تلقی می‌شود که می‌تواند طیف گسترده‌ای از کاربران را به سمت استفاده از محصولات این کمپانی گسیل سازد و همچنین اکوسیستم اپل را بیش از پیش بسط دهد.

به هر حال استفاده از این فناوری در کنار iOS 7 و ویژگی‌های دیگر، می‌تواند باعث ایجاد یک رویه جدید، چه از نوع فناوری و چه از نوع مالی در دنیای فناوری شود؛ حداقل کارشناسان که اینگونه تصور می‎کنند.

نظر شما در رابطه با فناوری اثر انگشت خوان چیست؟ آیا این فناوری برای شما جذاب به نظر می‌رسد و در انتخاب تلفن بعدی‌تان تاثیر گذار است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات