گوگل مراسمی را برای معرفی تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید وان در هند تدارک دیده است [بروزرسانی]

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در تیرماه پرده از اندروید وان برداشت. حال این کمپانی خبر از یک رویداد ویژه در ۲۴ شهریورماه را داده که احتمالا قرار است از اولین محصولات مبتنی بر Android One در آن رونمایی کند. سه تولیدکننده هندی آماده همکاری با گوگل هستند.
تبلیغات

اندروید وان نسخه‌ای از سیستم‌عامل اندروید است که گوگل آن را برای عرضه‌ی محصولاتی در کشورهای در حال توسعه و جهان سومی چون هندوستان توسعه داده است. گوگل در نظر دارد تا تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل را با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل این برنامه را در جهت دستیابی به بازار ۱ میلیارد کاربری موجود پیاده کرده است که بیشتر در پی خرید تلفن‌های‌هوشمند پایین رده هستند. تلفن‌های‌هوشمند تولید شده برپایه‌ی اندروید وان از نظر نرم‌افزاری توسط گوگل بروز خواهند شد.

اما گوگل برای تولید چنین محصولاتی با کدامیک از تولیدکنندگان همکاری می‌کند؟ شاید در انتظار شنیدن نام‌های بزرگی هستید، اما گوگل کمپانی‌های Karbonn، Micromax و Spice را برای همکاری انتخاب کرده است، البته می‌توان انتظار تغییرات در شرکای سخت‌افزاری گوگل را نیز داشت. در ادامه باید دید که آیا این تلفن‌های‌هوشمند و ابزار‌ها قادرند تا وارد بازار چین نیز شوند؟

android-one

به‌نظر می‌رسد زمان تعیین شده، یعنی ساعت ۱۵ به وقت محلی کشور هندوستان باشد که میزبان این مراسم خواهد بود. با توجه به اینکه تلفن‌های هوشمندی چون گلکسی‌ S5 و به‌طور کلی پرچمداران در کشور هند دارای قیمت‌های بالایی هستند، از این‌رو باید شاهد استقبال از تلفن‌های‌هوشمند ارزان قیمت مبتنی بر اندروید وان باشیم.

بروزرسانی:

انتظار می‌رفت Android One پاییز امسال در هند رونمایی شود، پس احتمالا رویداد ۲۴ شهریو بهترین فرصت برای انجام این کار است. سه تولیدکننده Micromax ،Karbonn Mobile و Spice Mobile آماده تولید تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این پلتفرم هستند. محصولات این شرکت‌ها همگی قیمتی پایین‌تر از ۱۰۰ دلار خواهند داشت. هنوز جزئیات دقیقی از مشخصات این تلفن‌ها در دست نیست، اما گوگل برخی از ویژگی‌های تلفت میکرومکس را منتشر کرده است. این تلفن هوشمند مجهز به یک نمایشگر ۴.۵ اینچ، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، یک درگاه کارت SD و رادیو FM خواهد بود. یک موضوع درباره این تلفن‌ها روشن است، و آن این که گوگل کنترل زیادی روی نرم‌افزار آنها دارد. این محصولات به اندروید خام مجهز خواهند شد و به طور خودکار بروزرسانی‌هایی را دریافت خواهند کرد. این پروژه برای گوگل بسیار مهم تلقی می‌شود. چرا که ارزان‌قیمت‌های اندرویدی که هم‌اکنون در بازار موجود هستند، اکثرا کارایی بالایی ندارند و گاهی کاربران حس می‌کنند که با محصولات بی‌مصرفی روبرو هستند. در صورتی که پروژه اندروید وان واکنش خوبی را از بازار دریافت کند، احتمالا شاهد تلفن‌های اندرویدی‌ ارزان‌قیمت باکیفیتی در بازار خواهیم بود که می توانند در بازارهای در حال توسعه‌ای چون هند، چین، برزیل، خاورمیانه و... موفقیت های چشمگیری کسب کرده و به افزایش سهم اندروید از بازار تلفن‌های هوشمند کمک کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات