سرویس‌دهی اپراتور رادیو ترانک کشور از ۶ ماه دیگر آغاز می‌شود

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
های‌وب روز گذشته نشست خبری را در مقرر اصلی خود برگزار کرد و در آن  اعلام کرد که طی 6 تا 9 ماه آینده، سرویس دهی اپراتور رادیو ترانک کشور را آغاز می‌کند و تصمیم دارد 80 درصد مراکز استان‌ها و شهر عسلویه را در 2 سال اول، تحت‌پوشش قرار دهد.
تبلیغات

در این کنفرانس خبری، سید ایمان میری، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آواسل در اولین نشست خبری اپراتور سراسری رادیو ترانک کشور، درباره‌ی اعطای پروانه این اپراتور اظهار کرد: در 90 درصد کشورهای اروپایی اپراتور ملی ترانک وجود دارد. این پروانه 15 ساله و قابل تمدید در دو بازه‌ی زمانی 5 ساله، ارائه شده است. مزایده به صورت منطقه‌ای برگزار و کنسرسیوم ‌آواسل در 8 منطقه برنده مزایده شد تا در نهایت به عنوان اپراتور سراسری شناخته شود.

مدیرعامل شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه افزود: در این پروانه محدودیت فناوری وجود ندارد و اپراتور طبق نیاز می‌تواند از هر فناوری استفاده کند. کاربران این اپراتور نیز حقوقی خواهند بود.

وی ادامه داد: حق لایسنس پروانه، 15 میلیارد تومان به صورت 40 درصد نقد و 60 درصد در 6 سال تعیین شده است.

سید ایمان میری یادآور شد: یکی از تعهدات این شبکه ورود در حالت بحران است.

01 hiweb

مدیرعامل آواسل همچنین در خصوص حضور اپراتور وایمکس رایانه دانش گلستان در این کنسرسیوم گفت: دلیل حضور رایانه دانش گلستان در این کنسرسیوم این است که یکی از الزامات این پروانه تجربه ایجاد شبکه سلولار بود و با توجه به فعالیت وایمکسی این شرکت این نیاز برطرف می‌شد.

وی با اشاره به تعهدات پروانه‌ای اپراتور بی‌سیم، افزود: باید 80 درصد مراکز استان‌ها و شهر عسلویه را در 2 سال اول تحت‌پوشش قرار دهیم.

میری در خصوص تعرفه‌های این اپراتور گفت: تعرفه‌ها هنوز نهایی نشده و باید نظام تعرفه‌ای طبق قیمت تمام‌شده محاسبه و به رگولاتوری اعلام شود. هر چند که تعرفه‌ی شبکه فوق، مانند شبکه موبایل در تمامی نقاط یکپارچه نخواهد بود.

مدیرعامل آواسل با اشاره به تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در شبکه بی‌سیم، توضیح داد: تجهیزات بی‌سیم آنالوگ گران هستند؛ خرید یک دستگاه بی‌سیم چند میلیون تومان هزینه دارد. اما در این فناوری گوشی‌های معمولی با یک قاب اضافی به تجهیزات بی‌سیم فوق تبدیل شده و می‌توانند تمامی خدمات شبکه ترانک را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: مشتریان ما افراد حقیقی هستند؛ چه دولتی و چه خصوصی. البته دو گروه از ایجاد شبکه جدید معاف شده‌اند؛ نهادهای امنیتی و نهادهای نظامی و انتظامی.

میری یادآور شد: قابلیت برقراری رومنیگ با شبکه موبایل و ثابت و دسترسی به شبکه دیتا از جمله اینترنت از جمله ویژگی‌های این اپراتور است.

در راستای وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور رفع مشکلات بازار مخابرات حرفه‌ای و استفاده‌ی بهینه از منابع محدود فرکانسی، سازمان تنظیم مقررات پس از برگزاری چند مرحله مناقصه در روز یکشنبه 25 خرداد 1393، اقدام به واگذاری پروانه‌ی رادیو ترانک عمومی به شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه (آواسل) نمود.

در این پروانه حداقل خدمات پایه‌ای که دارنده پروانه باید نسبت به ارائه آنها توسط شبکه خود اقدام کند به شرح زیر است:

  • الف) مکالمه پایانه با پایانه
  • ب) مکالمه پایانه با سایر شبکه‌های تلفنی
  • پ) مکالمات گروهی
  • ت) مکالمات اضطراری
  • ث) مکالمه پایانه با اپراتور
  • ج) ارسال و دریافت داده در شبکه با سرعت حداقل 5.6kbs
  • چ) خدمت داده کوتاه (SDS)
  • ح) قابلیت ایجاد شبکه‌­های مجازی خصوصی (VPN)

همچنین ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده در چارچوب خدمت پایه‌ی ارسال و دریافت داده (بند ج فوق) به شرح زیر توسط دارنده پروانه بلامانع است:

  • الف) خدمات مرکز کنترل و سنجش از راه دور
  • ب) خدمات مبتنی بر موقعیت
  • پ) ارتباط پایانه با پایانه‌ی تصویری و ارتباط تصویری گروهی
  • ت) ارتباطات ماشین با ماشین (M2M)

سازمان‌های دولتی، خدمات عمومی شهری، بیمارستان‌ها / اورژانس / هلال احمر، آتش‌نشانی، تاکسیرانی، حمل‌و‌نقل شهری و بین‌شهری (ریلی و جاده ای)، فرودگاه‌ها، صنعت نفت و گاز، ارگان‌ها و مراکز اقتصادی بزرگ، سیستم بانکی، سیستم‌های دورسنجی و اسکادا / M2M، کاربران تجاری (بنگاه های اقتصادی کوچک) و ارتباط دریایی‌/‌بنادر از عمده‌ترین استفاده‌کنندگان و مشتریان خدمات ارائه‌شده توسط اپراتور سراسری رادیو ترانک هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات