سامسونگ، روند توسعه تایزن را به دلیل نگرانی بابت از دست دادن سهم بازار اندروید، کاهش می‌دهد

دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارشی که امروز توسط DigiTimes منتشر شده، سامسونگ عملیات توسعه سیستم‌عامل تایزن را تا حد زیادی کاهش داده است. لازم به ذکر است این کمپانی کره‌ای به طور همزمان و با کمک کمپانی اینتل در حال توسعه سیستم عامل تایزن است تا با عرضه آن، تمرکز بازار را از اندروید به سمت تایزن تغییر دهد. اما انگار انجام این کار آن‌چنان که کره‌ای‌ها تصور می‌کردند ساده نبوده و با مشکلات زیادی همراه است.
تبلیغات

بر اساس یک گزارش جدید که امروز منتشر شده، کمپانی سامسونگ الکترونیکز، روند توسعه سیستم عامل تایزن را که به طور مشترک با کمپانی اینتل انجام می‌پذیرد، کاهش داده است. این کار به این دلیل صورت گرفته تا رقبای سامسونگ، نتوانند از کاهش حضور این شرکت در بازار دستگاه‌های اندرویدی به دلیل مهاجرت به تایزن، استفاده کرده و سود زیادی را کسب نمایند.

البته تصمیم اتخاذ شده توسط سامسونگ، چندان هم عجیب نیست، زیرا اکنون حدود 80 درصد از گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و سامسونگ بیشترین سهم را در این بازار دارد. اما اگر این کمپانی به ناگاه اندروید را رها کرده و تمام توجه خود را به سیستم عامل جدید تایزن معطوف نماید، بدیهی است که سود کلانی را از دست خواهد داد و از همه بدتر اینکه، این شرکت کره‌ای رقیبان سرسختی چون ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی و موتورولا دارد که منتظر لحظه‌ای غفلت از جانب این شرکت هستند تا بر میزان سهم خود از این بازار پر سود بیافزایند.

شاید این موضوع، دلیل خوبی برای تاخیر در عرضه دیرهنگام اولین گوشی هوشمند مبتنی بر تایزن باشد که گفته می‌شود قرار است در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی روانه بازار شود.

قطعا سامسونگ بر خلاف اعتقاد بسیاری از طرفداران خود عمل خواهد کرد. بازار اندروید، بسیار پر سود است و هیچ کمپانی‌ای حاضر به خروج از آن نیست. سامسونگ نیز قصد دارد همزمان با یکه تازی در این بازار، به افزایش سهم بازار تایزن نیز بپردازد تا در فرصت مناسب، به طور کامل به این سیستم عامل مهاجرت کند. اما آن‌چه که فعلا مشخص است، این موضوع است که سامسونگ علاقه زیادی به سیستم عامل رایگان و متن باز گوگل دارد و حاضر نیست به این آسانی‌ها آن را ترک کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات