یکپارچه‌سازی اسکایپ با ایکس‌باکس وان

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
همانگونه که در پوشش زنده کنفرانس ایکس باکس خواندید نسل تازه‌ی کنسول‌ بازی ایکس باکس با نام «ایکس باکس وان» پرده‌برداری شد. ایکس‌باکس وان در عرصه‌های مختلف و از جمله گفت‌وگوی اینترنتی بسیار کارآمد است و این حاصل تلاش مایکروسافت در سال‌های اخیر است. ببینیم مایکروسافت برای ارتباط ویدیویی کاربران چه فکری کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از اقدامات مایکروسافت جایگزینی سرویس گفت‌وگوی قدیمی خود یعنی ویندوز لایو مسنجر با اسکایپ بوده است. از 8 آوریل اسکایپ به نرم‌افزار اصلی مایکروسافت در زمینه‌ی گفت‌وگو تبدیل شد. مدتی بعد در ماه نوامبر شاهد استفاده از اسکایپ در ویندوز 8 بودیم و کمی بعد در ماه آوریل، در Outlook.com هم اسکایپ را دیدیم.

حالا نوبت به ایکس ‌باکس وان (XBOX One) رسیده تا طعم اسکایپ را با رزولوشن HD تجربه کند. کینکت کار فیلم‌برداری از شما را انجام می‌دهد و اما این پایان کار نیست. مایکروسافت در بخش واسط کاربری هم گل کاشته! به‌عنوان مثال وقتی در حال تماشای فیلم یا انجام بازی باشید، با استفاده از قابلیت Snap که شبیه آن را در ویندوز 8 دیده‌ایم، می‌توانید نرم‌افزار اسکایپ را درکنار صفحه اجرا کنید و بدون دردسر با دوستان خود به مکالمه‌ی ویدیویی بپردازید.

اما به دو قابلیت جالب اسکایپ بپردازیم، اولین قابلیت گفت‌وگوی گروهی با دوستان است. چیزی که شاید هنگام انجام بازی‌های آنلاین بسیار جالب و کاربردی باشد. مخصوصاً باتوجه‌به نرم‌افزار روان ایکس‌ باکس وان که همه‌ی کارها را به سرعت انجام می‌دهد. دومین قابلیت ارسال تماس ویدیویی برای دوستانی است که آفلاین هستند. چیزی که در سرویس‌های گفت‌وگوی رقیب، کمیاب و حتی نایاب است.

در پایان به این نکته اشاره کنیم که احتمال عرضه‌ی نرم‌افزار اسکایپ برای ایکس‌باکس هم وجود دارد، علاوه بر این ارسال تماس ویدیویی برای مک، آیفون و اندروید هم از این به بعد قابل استفاده خواهد بود.

صفحه اخبار کنفرانس XBOX مایکروسافت

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات