AMD پردازنده مبتنی بر معماری ARM تولید می‌کند!

سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
وال‌استریت‌ژورنال گزارش نموده که AMD -دومین تولید کننده مطرح پردازنده دنیای کامپیوتر- در حال طراحی و تولید پردازنده مبتنی بر معماری ARM است. اگر این خبر صحت داشته باشد، دنیای پردازنده‌های موبایل رقیب قدرتمند و تازه‌ای را به خود خواهد دید.
تبلیغات

Seattle نام رمز پردازنده جدید AMD است که ظاهرا براساس معماری ARM طراحی شده و بازار هدفش آن نیز تبلت و تلفن‌های هوشمند خواهد بود. اما این همه ماجرا نیست و براساس گزارش وال استریت ژورنال، AMD قصد دارد از این پردازنده در سرورهای آینده خود نیز استفاده نماید.

البته AMD اولین کمپانی نیست که به ساخت سرور با معماری ARM اقدام می‌کند. شرکت Micro Circuits نیز در اقدامی مشابه سرورهای X-Gene خود را با تراشه مبتی بر ARM ارائه کرده است. اما اگر AMD نیز در این مسیر وارد شود احتمالا شاهد تحولی بزرگ در دنیای سرورها خواهیم شد.

در انتهای گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع نیز اشاره شده که پردازنده‌های جدید AMD در نسخه‌های متفاوت تولید خواهند شد، اما اولین محصول این شرکت یک پردازنده 8 هسته‌ای خواهد بود. این کمپانی کمی پس از آن با یک محصول 16 هسته‌ای که فرکانس بالاتر از 2 گیگاهرتز دارد بازار را متحول خواهد کرد. وال استریت ژورنال معتقد است که AMD به زودی این خبر را بصورت رسمی اعلام خواهد کرد و اولین پردازنده این شرکت در نیمه اول 2014 تولید انبوه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات