گوگل در آخرین نسخه‌ی آزمایشی هنگ‌اوتس قابلیت‌هایی را از فیسبوک قرض گرفته است

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
پس از این که گوگل به سرویس گوگل تاک خود پایان داد و قابلیت‌های آن را به Hangouts اضافه کرد، سیستم پیام رسان گوگل در وب و تلفن همراه به صورت یکپارچه درآمد. طبق اطلاعات درز کرده غول جستجوی اینترنتی در حال اضافه کردن امکاناتی شبیه فیسبوک به این سرویس در آپدیت بعدی است.
تبلیغات

طبق آخرین اطلاعات درز کرده از گوگل در آخرین نسخه‌ی آزمایشی از هنگ‌اوتس به نام UltraViolet ، گوگل در حال کار بر روی رابط کاربری جدیدی بر مبنای حلقه‌های معلق Chat Heads ها است. چیزی شبیه به همان ویژگی که در پیام رسان اندرویدی فیسبوک وجود دارد. این آیکون‌های معلق یکی از چندین تغییری است که در نسخه‌ی آینده‌ی هنگ‌اوتس به وجود خواهد آمد. متاسفانه از ویژگی‌های دیگر این سرویس هنوز اطلاعی به دست نیامده است.

انتظار می‌رود نسخه‌ی جدید هنگ‌اوتس به همراه نسخه‌ی نهایی Android L ارائه شود. دیگر سرویس‌های اختصاصی گوگل نیز رفته رفته با زبان طراحی Material Design این شرکت هم‌خوانی بیشتری پیدا می‌کنند و بعضی از آن‌ها نیز بطور کامل از نو طراحی می‌شوند.

در طراحی متریال، با سازمان‌دهی المان‌های تعاملی رابط کاربری و استفاده‌ی بهینه‌تر از فضای موجود، نمای متفاوتی را از یک محتوا در ابزار‌های مختلف با سایز صفحه‌ی نمایش متفاوت همچون تبلت، تلفن‌هوشمند و پی‌سی نمایش می‌دهد. اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل نیز برای نمایش هرچه بهتر این قابلیت بروزرسانی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات