شارپ تولید صفحه نمایش‌های کم‌مصرف IGZO مخصوص موبایل را افزایش داد

جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر فناوری IGZO شارپ یکی از بهترین پیشرفت‌ها در راستای بهبود کیفیت تصویر و کاهش قابل ملاحظه مصرف انرژی در پنل‌های نمایشگر به حساب می‌آید. حال به دنبال استقبال تولیدکنندگان ابزارهای موبایل از این نوع صفحه نمایش، شارپ نیز تولید آن‌ها را با بکارگیری کارخانه‌های تولیدی پنل‌های تلویزیون، گسترش داده است.
تبلیغات

تقریبا در تمام نمایشگاه‌های اخیر شاهد نمایشگرهای IGZO شارپ بوده‌ایم، اما هنوز محصولات بسیار کمی وارد بازار شده‌اند که از این نوع پنل بهره برده‌اند که اکثر آن‌ها نیز تنها بازار ژاپن و آسیا را هدف قرار داده‌اند. اما احتمالا این روند به زودی تغییر خواهد کرد و بسیاری از تلفن‌های هوشمند به این نوع از صفحه نمایش مجهز خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

    وال‌استریت‎‌ژورنال گزارش کرده که شارپ تولید صفحه‌نمایش‌های IGZO را در کارخانه‌ی کامایاما گسترش داده است تا این کمپانی بتواند در صدر جدول تامین‌کنندگان صفحه نمایش موبایل قرار بگیرد. در حال حاضر تلفن‌های هوشمند یکی از پررونق‌ترین محصولات دنیا به شمار می‌روند و هر شرکتی که بتواند در این بازار نقش ایفا کند، درآمد قابل ملاحظه‌ای را بدست خواهد آورد.

    از طرفی یکی از مهمترین مشکلات تلفن‌های هوشمند مربوط به طول عمر باتری آن‌ها است و از سوی دیگر نیز معمولا صفحه‌های نمایش بیشترین مصرف انرژی را در این ابزارها دارند. حال شارپ با معرفی فناوری IGZO توانسته بخشی از این مشکل را رفع کند و باید منتظر بمانیم و ببینم از این فناوری در چه پرچمدارنی استفاده خواهد شد. از آنجایی که شارپ یکی از تامین کنندگان اصلی تلفن‌های هوشمند اپل و سونی است شاید اولین تلفن هوشمند مطرح مجهز به پنل IGZO، آیفون، آیپد یا تلفنی از سری اکسپریا سونی باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات